Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Birinci Düzey HİT 522 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR.ÖZLEM IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli ONLINE
Dersin Amacı Yüksek lisans öğrencilerine bilimsel ve akademik kurallar kapsamında sözlü sunum becerileri kazandırarak, tez çalışmasının amaçlarını, kapsamını ve yönteminin kavranılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu programdaki öğrencilerin tez konularına hakim olabilmesi bilimsel alandaki bilgi birikimlerini zenginleştirebilmesi, güncel literatürü takip edebilmesi ve değerlendirebilme becerisinin kazandırılması kapsamında çalışmaları rapor edip sunmayı kavradığı derstir.

Dersin İçeriği
1 Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin karşılıklı değerlendirilmesi.
2 Bilim dalına ilişkin genel terminoloji hakkında bilgi edinme
3 Bilim dalına ilişkin genel terminolojiyi değerlendirme
4 Tez yazım becerilerine yönelik becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesi ve bu konuda karşılıklı değerlendirme
5 Tez yazım becerilerine yönelik becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesi ve bu konuda karşılıklı değerlendirme
6 Tez yazım becerilerine yönelik becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesi ve bu konuda karşılıklı değerlendirme
7 Bilimsel raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması.
8 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
9 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
10 Çalışılması planlanan konuya ilişkin genel tarama
11 Tarama sonuçlarını raporlama
12 Tarama sonuçlarını raporlama
13 Tarama sonuçlarını raporlama
14 Seminer çalışmasının sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Alana ilişkin akademik terminolojiyi tanıma
2 Sözlü sunum becerileri geliştirme
3 Raporlama becerileri geliştirme
4 Bilimsel rapor hazırlama ve sunma
5 Tez yazma becerisi geliştirme
6 Veritabanları üzerinde araştırma yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu ve Alan ve çalışılan konu ile ilgili çeşitli veri tabanları ve İnternet
Yardımcı Kaynaklar Alan ve çalışılan konu ile ilgili çeşitli veri tabanları ve İnternet

Ders İle İlgili Dosyalar