Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AYRIK MATEMATİK İkinci Düzey EM 114 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF:DR:NECMİ TAŞPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere matematiksel argümanları ve ispatları okuma, anlama ve inşa etme becerisi kazandırmak, matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğretmek, sayma metotlarına bağlı olarak değişik sayılandırma problemlerinde analiz yapabilme ve çözüm bulabilmeyi öğretmek, ayrık yapılar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve algoritmik düşünme yeteneği kazandırmak dersin amaçları arasındadır.
Dersin Tanımı Ayrık Matematik ders içeriğinde mantık, ispat yöntemleri, küme, işlem gibi temel konuların yanında indirgeme bağıntıları, graflar, ağaçlar ve algoritmalar gibi konular yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Mantık, Boole cebiri ve modern mantık, bulanık mantık
2 İspat yöntemleri
3 Kümeler
4 Bağıntı, Fonksiyon
5 İşlem
6 Sayılar teorisi
7 Permütasyon, kombinasyon
8 Olasılık
9 Algoritmalar
10 Matrisler, determinantlar
11 Graf teorisi
12 Graf ve matrisler
13 Ağaçlar
14 İndirgeme bağıntıları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ayrık Matematik, Şerife Büyükköse, Özlem Çakır, Nobel kitabevi, 2021.
Yardımcı Kaynaklar R.H.Rosen, Discrete Mathematics and its applications, Mc Graw-Hill International Editions,2007.

Ders İle İlgili Dosyalar