Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KRİZ YÖNETİMİ VE İLK YARDIM Birinci Düzey CIGH3201 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Dersin Veriliş Şekli Sunum tekniği ve soru cevap tekniği
Dersin Amacı Dersin amacı kişileri, şirketleri ve kurumları bir tehdit algısı olarak krizlerin, nasıl yönetilmesi gerektiğini anlatmaktır.
Dersin Tanımı Krizler, sadece devletler için değil, şirketler ve çalışanlar için de yönetilmesi hassas olan bir süreçtir. Krizler iyi yönetilmediği sürece yıkımlara, iflaslara ve değer kayıplarına neden olur. Programının içeriği, adaylara dünün krizlerini, hataları ve bu hatalardan yola çıkılarak alınacak dersleri, krizlerin nasıl fırsata çevrileceğini ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiğini katılımcılara aktarmaktır.

Dersin İçeriği
1 Kaza, İhmal Ve Risk Nedir?
2 Kriz Tanımları (Siyasi, Ekonomik, Şirketsel Ve Markasal): Kriz Nedir? / Krizin 5n 1 K’sı / İtibar Yönetimi / Marka, İtibar Ve Kriz /
3 Kriz İletişimi Nasıl Yapılmalı? (Hatalar Ve Örnek Vakalar): Neden İletişim Yapıyoruz? / Rekabette Öne Geçmek Ve Şüpheleri Gidermek /
4 Gelecek Neden Kriz Yaratıyor? Geleceği Tahmin Etmek Neden Zordur / Stratejik Planlama Daha Yaratıcı Olabilir Mi?/ Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Neden Bazı Tahminler Gerçekleşmez? / Şirketler Açısından Öngörülemeyen Krizler
5 Kriz Yönetimi Ve Kestirilemez İnsan Davranışları
6 Kriz ve Senaryolar: Krizlere Karşı Nasıl Hazırlıklı Olunur? / Krizin Kaynakları/ Kriz Türleri Nedir? / Kriz İletişimi Yönetimi / Krizin Evreleri Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve ''Nijer Deltası /
7 Kriz Yönetimi İlkeleri: Başarılı Kriz Yönetimleri / Kurumsal İtibar Nedir? / Kurumsal İtibarın Yönetimi Nasıl Olmalı? / Yönetilemeyen İtibar ve Krizler İtibarı Tehdit Eder
8 Krizler ve Dönüşüm: Şirketlerde Yeni Yönetim Anlayışı ve Kar Tartışması / Kuşaklar ve Değişen Tüketici Tepkileri
9 Kriz Yönetimi Hakkında Her Şey: Krizin Yüzde 99’u iletişim, yüzde 1’i tekniktir /Kriz Planlamanın Püf noktaları
10 Krizler Ve Yeni Tüketici Anlayışı
11 Kriz Süreci Ve Değişen Liderler Anlayışı
12 Kriz Yönetimi Ve Belirsizlik
13 Kriz Yönetimi Ve Pr Çalışmaları: Şirketler ve Yerel Hatalar / Sosyal Sorumluluk / Kurumsal İtibar.
14 Kriz Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar: Zihinsel modelleme yöntemleri, Kriz engelleyici yaklaşımlar, Yeni itibar yönetimleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek, Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek, Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik kazanmak.
2 Kriz koşullarında yürütme ve uygulama yapabilecek donanıma sahip olmak,Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek,Proaktif bir kriz planı başlatabilmek, Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek.
3 Kriz yönetimi ve iletişimiyle ilgili olarak bağımsız çalışabilme inisiyatif geliştirebilme, önlemler konusunda senaryolar ve kaçış şemaları oluşturabilme.
4 Kriz Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, alanla ilgili etik, bilimsel değerlere uygun hareket etme ve karar alma.
5 Kurumsal yönetimden bağımsız olarak kriz yönetimi iletişimini geliştirebilme, şematik açıklamalar yapabilme ve yaşam boyu öğrenme eylemini hayata nasıl geçirilmesi gerektiğine ilişkin yöntemleri uygulayabilme.
6 Kriz yönetimiyle ilgili öncü kişi ve kurumlarla iletişim kurabilme, sorun ve sorularını yapıcı bir şekilde aktarabilme yetkinliği.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Genel hukuk dersleri içinde yeri
3 Dersin mesleki eğitime katkısı
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arklan, Ü. ve Akdağ, M. (2014). Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Konya: Literatürk Academia.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar