Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜR ÇALIŞMALARI I Üçüncü Düzey ELIT 545 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Previous knowledge of literature and literary terminology, literary theory
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr.Cristina Mirela Nicolaescu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Lectures
Dersin Amacı The main objective of this course is for students to become familiar with the issues of multiculturalism, Transculturalism, Cultural Turn and cultural diversity and become skilled and analysing such issues.
Dersin Tanımı Cultural diversity poses a challenge to our contemporary world. This course approaches Transculturalism vs. Multiculturalism and Cultural Turn from a perspective informed by Cultural Studies, by which students will develop an understanding of the emergence and evolution of pluralism.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the course
2 Living in an age of pluralism
3 Transculturalism vs. Multiculturalism, what they are, an overview
4 Theorists of Transculturalism
5 Lamberto Tassinari, Richard Slimbach, Jeff Lewis and how they define Transculturalism
6 Transculturalism, a complex process; causes, obstacles, conflicts, resolutions; the importance in language in the process
7 Ethnoconvergence vs. Ethnocentrism
8 Nationality as super-ethnicity, assimilation, race, ethnicity
9 Xenophobia, cosmopolitanism
10 Sociological and political ideology: MULTICULTURALISM, an overview
11 Multiculturalism in the USA
12 Multiculturalism in the Canada
13 Revision of Transculturalism and Multiculturalism
14 Cultural Turn, as a movement in humanities, social sciences and academia, an overview
15 Cultural turn’s predecessors: Cultural turn’s predecessors: Hayden White (Metahistory), Clifford Geertz (The Interpretation of Cultures: Selected Essays), Michel Foucault (Discipline and Punishment), Pierre Bourdieu (Outline of a Theory of Practice)
16 The importance of the Cultural Turn for Cultural Studies’ development as an academic discipline
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Development of skills for giving a cultural interpretation of literary texts
2 2-
3 3-
4 4-
5 5-
6 6-
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 7 25
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   25
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar