Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SESLENDİRME - YORUMLAMA I (VİYOLONSEL) İkinci Düzey MÜZ505.5 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. Ayna İSABABAYEVA / YRD.DOÇ. DR. LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik/Pratik
Dersin Amacı Viyolonsel çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi
Dersin Tanımı Viyolonsel icrasında teorik ve pratik bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği
1 Dört oktavlı gam. Sağ el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt. Dört-beş pozisyonlu alıştırma
2 Dört oktavlı gam. Sağ ve sol el için alıştırma. İki,üç etüt.
3 Dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
4 Dört oktavlı gam . Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
5 Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Çift sesli alıştırma.
6 Dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej.Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt.
7 Dört oktavlı gam 2-4-8 legato. Arpej.Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt ya da Bach’ın süitinden 2 bölüm.
8 SINAV HAFTASI
9 Sağ el tekniği için alıştırma. Farklı tekniği için iki parça. Sonattan bir bölüm.
10 Sol el tekniği için alıştırma. İki parça. 2-4-8 legato çalışması.
11 İki parça. Farklı tekniği için iki etüt. Akort teknikleri için bir etüt.
12 Doğru entonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
13 Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
14 Final programı: 2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm. Bach süitten 2 bölüm
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Program dahilinde majör ve minör tonlarda 4 oktav gam ve arpejleri çalar.
2 Program dahilinde majör ve minör tonlardaki gamları 2-4-8 bağlı çalar.
3 Program dahilinde çift sesleri çalar.
4 Program dahilinde herhangi bir sonattan 2 bölüm ve Bach Suit'ten 2 bölüm çalar.
5 4. 5. pozisyonları bilir, bu pozisyonlarda gerekli notaları seslendirir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 7 7 49
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Marderovsky's Viyolonsel Okulu
Yardımcı Kaynaklar Sapojnikov Metot

Ders İle İlgili Dosyalar