Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI DEVLETİ’NDEN GÜNÜMÜZE FİLİSTİN MESELESİ I Üçüncü Düzey TAR 5023 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CAN DEVECİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ CAN DEVECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Osmanlı Devleti 1516''dan itibaren Filistin''i yönetmeye başlamış 1917''ye kadar devam etmiştir. Bu tarihten sonra Filistin''de ingiliz idaresi başlamış bu ise 1948''e kadar sürmüştür. Bu sürecin makale okumaları ile sağlıklı bir şekilde analiz edilmesine ihtiyaç vardır. Nitekim Filistin bölgesine dair en önemli arşivler de Türkiye''de bulunmaktadır. Bu evraklara aşinalığın artması mümkünse orjinal tez konularının bulunmasına katkı sunması düşünülmektedir.
Dersin Tanımı Osmanlı Devleti idaresinden Günümüze Filistin''in geçirmiş olduğu süreç idari, teşkilat ve toplum yönünden incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Kudüs''ün önemi devlet-toplum-idare
2 Filistin''de Hristiyanlar
3 Filistin''de Müslümanlar
4 Filistin''de Yahudiler
5 İslam Devletleri İdaresinde Filistin
6 Selçuklular İdaresinde Filistin ve Kudüs
7 Memlükler İdaresinde Filistin ve Kudüs
8 Osmanlı Devleti idaresinde Filistin 1516-1890
9 19. yy da Filistin idaresi
10 Büyük Güçlerin Filisti stratejileri
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin Tez Konusu arayışına katkı sunacaktır.
2 Öğrencilerin Bölgesel çalışmalara ilgisini arttıracaktır.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 9 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 9 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 9 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 9 9
Toplam iş yükü     93
AKTS     3.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ENGEL, D. (2009).Zionism. Newyork: Routledge. ESCO. (1947). A Study of Jewish Arab and British Policies. London: Yale. GELVIN, J. (2014).The Israel Palestine Conflict. Newyork: Cambridge University. HERZL, T. (2012). Yahudi Devleti. Sedat Demir (çev.). İstanbul: Ataç. HUNEIDI, S. (2001).A Broken Trust Herbert Samuel, Zionism and the Palestinians 1920-1925. London: I.B.Tauris. HUREWITZ, J. C. (1956). Diplomacy in The Near and Middle East A Documentary Record 1535- 1956, Newyork: Archive Editions Vol. 1. HUREWITZ, J. C. (1956). Diplomacy in The Near and Middle East A Documentary Record 1535- 1956, Newyork: Archive Editions Vol. 2.
Yardımcı Kaynaklar ENGEL, D. (2009).Zionism. Newyork: Routledge. ESCO. (1947). A Study of Jewish Arab and British Policies. London: Yale. GELVIN, J. (2014).The Israel Palestine Conflict. Newyork: Cambridge University. HERZL, T. (2012). Yahudi Devleti. Sedat Demir (çev.). İstanbul: Ataç. HUNEIDI, S. (2001).A Broken Trust Herbert Samuel, Zionism and the Palestinians 1920-1925. London: I.B.Tauris. HUREWITZ, J. C. (1956). Diplomacy in The Near and Middle East A Documentary Record 1535- 1956, Newyork: Archive Editions Vol. 1. HUREWITZ, J. C. (1956). Diplomacy in The Near and Middle East A Documentary Record 1535- 1956, Newyork: Archive Editions Vol. 2.

Ders İle İlgili Dosyalar