Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÖROFARMOKOLOJİ Üçüncü Düzey BİY 646 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Tercihen Nörofizyoloji veya Nörodejeneratif Hastalıklar ve Epilepsi dersini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Merkezi sinir sistemini anlamak, nörotransmitterleri tanımak, mss üzerinde etkili olan ilaçları öğrenmek, mss''in temel hastalıkları ve kullanılan ilaçları bilmek
Dersin Tanımı Nörofarmakoloji dersinde sinir sisteminin işleyişinde ilaca bağlı değişiklikler tartışılır. Bu dersin özel odak noktası, ilaçların sinaptik iletim üzerindeki hücresel ve moleküler etkilerinin bir tanımı verilir. Bu ders aynı zamanda nörofarmakoloji çalışmalarında kullanılan tekniklere genel bir bakış sunar.

Dersin İçeriği
1 Nörofarmakolojiye giriş
2 Nörobiyolojinin ilkeleri
3 Nörotransmiter sistemler
4 Glutamat ve GABA
5 Katekolaminler
6 Asetilkolin ve serotonin
7 Merkezi Sinir Sistemi Farmakolojisine Giriş
8 Anestezik İlaçlar ve Lokal Anestezik İlaçlar
9 Nöromuskuler Bloke Edici İlaçlar-Santral Etkili Kas Gevşeticiler
10 Nöroleptik İlaçlar-Antidepresanlar
11 Opioid Analjezikler-Antiepileptik İlaçlar
12 Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
13 Sinir sistemi hastalıkları ve ilaçları
14 Nörofarmakolojide teknikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nörofarmakolojiye giriş hakkında bilgi sahibi olur.
2 Nörobiyolojinin ilkelerini bilir.
3 Nörotransmiter sistemleri tanımlar.
4 Glutamat ve GABA ile ilgili bilgileri ve buna bağlı hastalıkları tanımlar.
5 Katekolaminleri tanır.
6 Asetilkolin ve serotonini tanır.
7 Sinir sistemi bozuklukları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
8 Nörofarmakolojide teknikleri bilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 1 24 24
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesinin ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar