Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR YAPISI VE KULLANIMI Üçüncü Düzey HY 107 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SABRİ GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MURAT AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK + UYGULAMA
Dersin Amacı ÖGRENCİLERE BİLGİSAYAR KULLANIM BECERİSİ VE TEMEL BİLGİLERİNİN VERİLMESİ
Dersin Tanımı Bilgisayar yapısı ve kullanımı öğretilir

Dersin İçeriği
1 Bilgisayara Giriş: Bilgisayar Yapısı, Donamın ve Yazılım Kavramları.
2 Bilgisayar Donanımı: Sabit Diskler
3 Bilgisayar Donanımı: Anakart
4 Bilgisayar Donanımı: Ekran Kartı
5 Bilgisayar Donanımı: Ses Kartı, Ethernet Kartı, Diğer Donanım Birimleri
6 Bilgisayar Donanımı: Ethernet Kartı, Diğer Donanım Birimleri
7 Bilgisayar Yazılımı: İşletim Sistemleri
8 Ara sınav
9 Bilgisayar Yazılımı: Hizmet programlari. Paket programlar. Ozel programlar.
10 Bilgisayar Yazılımı: Microsoft Word Kullanımı
11 Bilgisayar Yazılımı: Microsoft Word Kullanımı
12 Bilgisayar Yazılımı: Microsoft Excel Kullanımı
13 Bilgisayar Yazılımı: Microsoft Excel Kullanımı
14 Bilgisayar Yazılımı: Microsoft Powerpoint Kullanımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 BİLGİSAYAR KULLANABİLME.
2 BİLGİSAYAR DONANIM BİLGİSİ SAHİP OLMA.
3 BİLGİSAYAR YAZILIM BİLGİSİ SAHİP OLMA.
4 İNTERNET BİLGİSİNE SAHİP OLMA.
5 SUNU HAZIRLAMA BİLGİSİNE SAHİP OLMA.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları ve sunumları
Yardımcı Kaynaklar İnternet

Ders İle İlgili Dosyalar