Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey B-İKT326 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Halil ALTINTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, belli bir konuda araştırma yapma, rapor hazırlama ve sunma tekniklerini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Bilimsel yöntemin dayandığı temel varsayımlar, bilimsel yöntemin aşamaları ve araştırma türlerini inceler.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma teknikleri hakkında temel kavramlar
2 Neden Araştırma Yöntemleri? Bilim ve Sosyal Bilimler, Bilmenin Alternatif Yolları
3 Seminer çalışmasının tanımı, türleri ve özellikleri
4 Bitirme tezi ve konu seçimi Kaynakların toplanması ve özetlenmesi
5 Bitirme tezi sürecinde yapılacak ön çalışmalar ve zaman planlaması, Makale analizinin tanımı ve türleri
6 Taslak Plan Hazırlanması ve süreci
7 Seminer çalışması Taslak Plan ve Ön Raporun Hazırlanması
8 Ara sınavı
9 Sosyal Bilimlerde Akıl Yürütme Mantığı: Tümevarım Ve Tümdengelim, Seminer Çalışmasında Giriş ve Bölümlerin hazırlanması
10 Sosyal Bilim Anlayışları, Bilimsel Araştırmanın Aşamaları (Süreci) Araştırma Sorunsalının Belirlenmesi
11 Alıntı Nasıl Yapılır? Kaynakça nasıl Hazırlanır? Alıntı Çeşitleri ve Uyulması Gereken Kurallar
12 Raporunun Hazırlanması ve Bilimsel Araştırmalarda Etik Sorunu
13 Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model,Hipotez, Değişken ve İşletimselleştirme
14 Seminer Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi Ve Tartışılması,
15 Seniner Çalışmasının Sunumu ve Teslimi
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Yazarak düşünme becerisini geliştirir.
3 Belli bir konuda araştırma yaparak rapor sunabilir.
4 Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını öğrenebilir.
5 Seminer çalışmasına ilişkin kaynak tarama, makale analizi ve ön rapor hazırlamak
6 Seminer çalışması yaparak tecrübe kazanır.
7 Makale yazabilecek kaynak gösterme ve kaynakça hazırlama yeteneğine sahip olur
8 Bilimsel etik kurallarını öğrenir ve uygular
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Rıfat YILDIZ ve Ertuğrul YILDIRIM, 2012, Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar