Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ASYA’DA FİKİR HAREKETLERİ Birinci Düzey AÇD671 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste Asya’nın siyasal, kültürel ve dinsel yapılanmasını sağlayan ideolojiler, düşünce ve inanç sistemleriyle sosyal bilimler disiplini içerisinde önemli bazı kavramlar ele alınacaktır. İdeolojik, kavramsal ve bölgesel yaklaşımlarla Asya’nın siyasi ve toplumsal yapısının tarihsel ve güncel yönleriyle anlaşılabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2 İdeoloji, inanç, kuram ve kavram nedir?
3 Siyasi ideolojiler: Liberalizm ve Muhafazakarlık
4 Siyasi ideolojiler: Sosyalizm
5 Siyasi ideolojiler: Milliyetçilik ve Faşizm
6 Siyasi ideolojiler: Dini Fundamentalizm
7 İnanç Sistemleri: Hinduizm
8 İnanç Sistemleri: Buddhizm
9 İnanç Sistemleri: Taoculuk
10 İnanç Sistemleri: Şinto
11 Kuramlar ve Kavramlar: Oryantalizm
12 Kuramlar ve Kavramlar: Kolonyalizm
13 Kuramlar ve Kavramlar: Çokkültürlülük
14 Kuramlar ve Kavramlar: Küreselleşme
15 Sunumlar Ders içeriğinde elde edilen bilgilerin kalıcılığını sağlamak ve öğrencilerin araştırma/yazma/sunma gibi akademik yeterliliklerini artırabilmek amacıyla dönemin ilk iki haftasında belirlenen konularda sunumlar yapılacaktır.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Asya’nın siyasi ve toplumsal yapısı hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur,
2 Disiplinlerarası bakış açısıyla Asya coğrafyasını etkileyen temel ideoloji, düşünce inanç sistemlerini ve bunlarla ilişkili kavramları tanır,
3 Bilimsel araştırma ve yazma yeterliliği gelişir,
4 Yaratıcı düşünme ve kavramsal açıdan farkındalığı artar,
5 Grup çalışması konusunda deneyim elde eder,
6 Sunum becerileri gelişir,
7 Akademik yayın sürecinin işleyişi hakkında deneyim kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders müfredatı konu bazlı haftalara bölüştürülürken, her hafta için bazı okumalar yaparak derse gelmeniz beklenmektedir. Her haftanın konusu ve konuyla ilgili temel teorik bilginin yer aldığı okuma listesi ekte ders içeriği olarak verilmiştir. Dersin okumalarının yer aldığı kitapların künyeleri.
Yardımcı Kaynaklar Atılgan, Gökhan ve E. Attila Aytekin, Ed. (2017). Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinler Arası İlişkiler. Yordam Kitap. Berger, Peter L. ve Samuel P. Huntington, Ed. (2003). Bir Küre Bin Bir Küreselleşme, Çağdaş Dünyada Kültürel Çeşitlilik. Kitap Yayınevi. Grayson, James Huntley. (2005). “‘Shinto’ and Japanese popular religion: case studies of multi-variant practice from Kyushu and Okinawa.” Japan Forum 17.3: 347-367. Heywood, Andrew. (2013). Siyasi İdeolojiler: Bir Giriş. Liberte. Kaya, Korhan. (2017). Buddhizm Sözlüğü. Doğu Batı Yayınları. Kaya, Korhan. (1999). Buddhistlerin Kutsal Kitapları. İmge Kitabevi. Kymlicka, Will. (1998). Çokkültürlü Yurttaşlık. Ayrıntı Yayınları. Le Guin, Ursula K. (2018). Lao Tzu: Tao Te Ching. Metis Yayınları. Loomba, Ania. (2000). Kolonyalizm-Postkolonyalizm. Ayrıntı Yayınları. Edward Said. (2013). Şarkiyatçılık: Batı’nın Şark Anlayışları. Metis Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar