Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK İLAÇ ARAŞTIRMA EVRELERİ İkinci Düzey KAY503 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET İNAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim üyesi Ahmet İnal
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim üyesi Ahmet İnal
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Klinik Araştırma Evlerinin her birinin nasıl nerede ne zaman ve kimlerde yapıldığı ile detayları vermek
Dersin Tanımı Klinik Araştırma Evrelerinin detaylarını öğrenerek nasıl yapıldığını saha da yapılacakların öğrenilmesini sağlamaktır

Dersin İçeriği
1 Klinik Araştırma Tarihçesi
2 Faz 1 Klinik Araştırmaları
3 Faz 2 Klinik Araştırmaları
4 Faz 3 Klinik Araştırmaları
5 Faz 4 Klinik Araştırmaları
6 Bilgilendirilmiş gönüllü olur formu içeriği
7 Etik kurul başvuruları
8 Mevcut ulusal yönetmeliklere bakış
9 Mevcut uluslarası yönetmeliklere bakış
10 Gönüllü nedir? Gönüllülük kavramına genel bakış
11 Faz çalışmalarında dikkat edilecek husular
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klinik araştırma tarihçesini öğrenir
2 Faz 1 klinik araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenir
3 Faz 2 klinik araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenir
4 Faz 3 klinik araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenir
5 Faz 4 klinik araştırmaların nasıl yapıldığını öğrenir
6 Gönüllü kavramını öğrenir
7 BGOF içeriğini öğrenir
8 Ulusal kılavuzları öğrenir
9 Uluslarası kılavuzları öğrenir
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     23
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kllinik Farmakolojinin Esasları S. Oğuz Kayaalp
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar