Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUSÇA IV İkinci Düzey REH418.1 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE-RUSÇA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYSEL SARIKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Bu dönemde öğrendikleriyle; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilme ve basit düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilme ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Başlangıç seviyesinde Rusça öğretimi.

Dersin İçeriği
1 Genel tekrar
2 i hali Edatsız kullanım
3 -i hali edatlı kullanım
4 ismin -de hali
5 ismin de hali ve который bağlacı
6 Geçmiş zaman
7 Sahiplik bildiren cümlede geçmiş zaman kullanımı
8 Gelecek zaman
9 ismin -in halinde isim, sıfat ve iyelik zamirlerinin çekimi
10 ismin -in hali edatları
11 ismin -in hali sayılar ve tarih kullanımı
12 ismin -i halinde isim, sıfat ve iyelik zamirlerinin çekimi
13 Sürekli- süreksiz fiiller
14 Genel tekrar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İsmin -i halini edatlı ve edatsız kullanımını bilir.
2 ismin -de halinin kullanımını bilir.
3 Filleri geçmiş zamanda çekimler.
4 Filleri gelecek zamanda çekimler.
5 ismin -in halinde isim, sıfat ve iyelik zamirlerini çekimler.
6 ismin -in halinde olan edatları kullanır.
7 ismin -in halinde sayılara göre isimleri çekimler, tarih söyler.
8 ismin -i halinde isim, sıfat ve iyelik zamirlerini çekimler.
9 sürekli-süreksiz filleri anlam ve zamana göre doğru çekimler
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Leksiko Grammatiçeski Kurs Dlya Naçinayuşih, S.A. Havronina, L.A.Harlamova, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 2005
Yardımcı Kaynaklar Russian in Exercises, S. A. Havronina, Multilingual Yabancı Dil Yayınları,2001

Ders İle İlgili Dosyalar