Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLICA (MATBU METİNLER) II İkinci Düzey ATA 502 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Özen TOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Osmanlıca matbu metinleri okuma ve anlama becerisinin kazandırılması
Dersin Tanımı ATA 502 Osmanlıca Matbu Metinleri

Dersin İçeriği
1 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
2 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
3 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
4 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
5 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
6 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
7 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
8 Ara Sınavı
9 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
10 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
11 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
12 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
13 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
14 Nutuk''tan seçilmiş matbu metinleri okuma ve anlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
2 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
3 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
4 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
5 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
6 Osmanlıca matbu metinleri okuyup anlayabilme becerisinin kazandırılması
7 ---
8 ---
9 ---
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 2 30
Ara sınavlar 20 2 40
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nutuk
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders İle İlgili Dosyalar