Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİKTE UYGULANAN EFOR TESTLERİ Birinci Düzey ELK150 Seçmeli 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Farklı sunum yöntemleriyle interaktif olarak dersler işlenecektir.
Dersin Amacı Kliniklerde uygulanan efor testlerinin temel niteliklerini ve uygulama biçimlerini bilinir hale getirmektir.
Dersin Tanımı Kliniklerde farklı amaçlar için uygulanan testler yoluyla atletik performansın kardiovasküler dayanıklılık düzeyinin belirlenmesinde yer alan usul ve esasları izah etmektir.

Dersin İçeriği
1 Test kavramı ve Egzersiz testleri
2 Efor testlerinin genel özellikleri
3 Klinik testlerin özellikleri
4 Testlerde kullanılan gereç, cihaz ve programlar
5 Testin uygulanacağı laboratuar donanımı
6 Klinik testlerin kullanım alanları
7 Testlerin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar
8 Testlerin durdurulmasını gerektiren hususlar
9 Testlerin öncesi ve esnasında yapılması gereken işlemler
10 Test bitiminden sonra yapılması gereken işlemler
11 Test sonuçlarının değerlendirilmesi
12 Öğrenci projesi ve sunum.
13 -
14 -
15 -
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Efor testleri ve çeşitlerinin tanınması
2 Efor testlerinde kullanılan mekan ve sistemlerin öğrenilmesi
3 Testlerde kullanılan cihaz ve sistemlerin kullanım yöntemleri
4 Efor testleri sürecinde yapılması gerekenlerin öğrenilmesi
5 Test sürecinde gönüllü ve cihazların monitorizasyonun sağlanması
6 Efor testlerinin başlatılması ve sonlanlandırılmasının kriterlerinin öğrenilmesi
7 Farklı efor testlerinin birbirini ayıran özelliklerinin öğrenilmesi
8 Bir efor testini uygulayabilme becerisinin geliştirilmesi
9 Farklı test bulgularının değerlendirilmesi
10 Değerlendirilen farklı test bulgularından uygun sonuçların çıkarılması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 1 7
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 1 2
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Vivian H. Heyward: Advanced Fitness Assessment and exercise Prescription.University of Mexico. 6.Edition.Human Kinetics.2010
Yardımcı Kaynaklar K.Tamer: Performansın ölçülmesi ve Değerlendirilmesi.Bağırgan Yayınevi,2000

Ders İle İlgili Dosyalar