Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ V Birinci Düzey MÜZ301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. NIGAR ASGAROVA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. MÜSEVVER ASKEROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Dersler müzikal okuma, işitme ve yazabilme öğelerine dayalı olarak yapılmaktadır. Ayrıca bu tür uygulamalı işitsel dersler, teorik bilgilerle de desteklenmektedir. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli yazılı veya işitsel ödevler verilir ve bu ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir.
Dersin Amacı Öğrencilerin müzikal okuma, işitme ve yazabilme başarısını elde etmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı İşitme eğitimi ve nota okumaya dayalı olarak yürütülen bu ders, notaların isimleri, yerleri, değerleri, ölçü sistemleri, müzik işaretleri, dizi ve aralıklar, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 2. Sınıfta öğretilen konuların tekrarı
2 Majör ve Minör dizilerinde dominant 5/6 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
3 Herhangi bir sesten dominant 5/6 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
4 Majör ve Minör dizilerinde dominant 3/4 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
5 Herhangi bir sesten dominant 3/4 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
6 Majör ve Minör dizilerinde dominant 2 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
7 Herhangi bir sesten dominant 2 tanıtılması ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma, dikte yazma.
8 Makamsal Dikte çalışmaları.
9 Vize haftası.
10 Dominant 7 li ve çevrimlerinin ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
11 Dominant 7 li ve çevrimlerinin ayırdedilmesi ve seslendirilmesi, Albert LAVİGNAC, Solfeges, II A dan solfej okuma
12 Makamsal Dikte çalışmaları.
13 Genel Tekrar
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müzikal okuma
2 Müzikal işitme
3 Müzikal yazma
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2 İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3 İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4 İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5 Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6 Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8 İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9 Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10 Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11 İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12 Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13 İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15 İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16 Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17 Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Albert LAVİGNAC, Solfeges, IIA, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel işitme Okuma Yazma I, Muammer Sun Solfej
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar