Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMA GİRİŞ Üçüncü Düzey HİT 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TARIK KODAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Tarık KODAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamaları hakkında betimleyici düzeyde bilgi birikimi sağlamaktır. Halkla İlişkiler birimlerinin basınla olan ilişkileri ve hedef kitleleriyle olan iletişim biçimlerinin ayrıntılı olarak ele alındığı derste, hem öğrencilerin ilgili uygulama biçimleri hakkında teorik bilgi birikimine sahip olmaları hem de uygulamadan örneklerle bu yol ve yöntemlerin öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Halkla ilişkiler ve Tanıtım 1. Sınıf Dersi

Dersin İçeriği
1 Halkla İlişkiler Kavramı
2 Halkla İlişkiler Gelişim süreci
3 H.İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar Reklam-pazarlama
4 H.İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar Propaganda-İnsan İlişkileri
5 H.İlişkilerin İlişkili Olduğu Alanlar İletişim
6 Halkla İlişkiler İşlevleri Programlama-ilişki yönetimi-yazım yayım
7 Halkla İlişkiler İşlevleri Haber verme-iletişim ürünleri oluşturma-etkinlikleri organize etme
8 Halkla ilişkilerde örgütlenme
9 Halkla İlişkilerin Amaçları
10 Halkla İlişkilerin Özellikleri
11 Halkla İlişkilerin Sorumlulukları
12 Halkla İlişkilerin İlkeleri İki yönlü İletişim-sabırla çalışmak-açıklık
13 Halkla İlişkilerin İlkeleri Dürüstlük ve İnandırıcılık- Devamlılık ve Yineleme- Örgüt İmajı Oluşturma
14 Örgütsel Yapı Açısından Halkla İlişkiler
15 Halkla İlişkilerin İşlevleri
16 Halkla İlişkilerin İlkeleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla İlişkilerle ilgili temel teorik kavramsallaştırmaları bilir.
2 Türkiye'deki halkla ilişkiler ve iletişim sektörü hakkında bilgi sahibi olur.
3 Halkla ilişkiler uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Hedef kitle analizi ve hedef kitleye ilişkin planlamaları yapabilir.
5 Basınla İlişkiler konusunda gerekli donanıma sahip olur.
6 Kurumla medya arasındaki ilişkileri planlar ve organize edebilir.
7 Kurum içi halkla ilişkiler ve uygulama yol ve metodları hakkında bilgi sahibi olur.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halkla İlişkiler Nedir? (Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu)
Yardımcı Kaynaklar Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları (Ayla Okay-Aydemir Okay), Örgütsel Açıdan İnsan Kaynakları ve Halkla İlişkiler (Mustafa Akdağ), Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler (Alaaddin Asna)

Ders İle İlgili Dosyalar