Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLANKTONOLOJİ Birinci Düzey BİY 594 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Plankton hakkında genel bilgi, plankton ekolojisi hakkındaki bilgilerin geliştirilmesi, plankton mekanizmaları ve ilişkileri ve planktonun incelenmesi
Dersin Tanımı Ders kapsamında; planktonun tanımı, genel özellikleri; pelajik yaşama uyum; planktonik organizmaların gruplandırılması; plankton populasyonlarının genel özellikleri; vertikal dağılım ve diurnal göç; planktonda zamana bağlı değişimler; planktonda beslenme; nöston ve plöston; planktonik indikatör türler. Plankton çalışmalarında kullanılan yöntemler; örneklerin toplanması; fitoplankton ve zooplanktonla ilgili çalışmalar anlatılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Planktonun tanımı, genel özellikleri
2 Pelajik yaşama uyum
3 Planktonik organizmaların gruplandırılması
4 Plankton populasyonlarının genel özellikleri
5 Plankton populasyonlarının genel özellikleri
6 Plankton populasyonlarının genel özellikleri
7 Vertikal dağılım ve diurnal göç
8 Planktonda zamana bağlı değişimler
9 Planktonda beslenme
10 Nöston ve plöston
11 Planktonik indikatör türler
12 Plankton çalışmalarında kullanılan yöntemler
13 Örneklerin toplanması
14 Fitoplankton ve zooplanktonla ilgili çalışmalar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Planktonun tarihsel gelişimi, genel özellikleri ve plankton sistematiğinin ana hatlarını öğrenme
2 Su kolonunun çeşitli fiziksel ve kimyasal özelliklerine bağlı plankton ekolojisini kavrayabilme ve yorumlayabilme
3 Başlıca planktonik grupların ana temsilcilerini saptayabilme
4 Planktonik gruplarda, beslenme, üreme ve gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme
5 Planktonun besin zincirindeki yeri ve enerji transferindeki rolünü öğrenme
6 Planktonların fizikokimyasal değişikliklere uyumu, küme oluşturmaları ve red tide hakkında bilgi sahibi olma ve açıklayabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özel, İ., 2003. Planktonoloji I. Plankton Ekolojisi ve Araştırma Yöntemleri. E. Ü. Su Ürün. Fak. Yay., No.56, 270 pp.
Yardımcı Kaynaklar Bougis, P., 1967. Marine Plankton Ecology. North-Holland/American Elsevier, Publ. Com., Inc., Amsterdam, 355 pp. Koray, T., 2002. Denizel Fitoplankton. Ege Üniv. Su Ürün. Fak.Yay. No.32, 228 s. Özel, İ., 2003. Planktonoloji II. Denizel Zooplankton. Ege Üniv. Su Ürün. Fak. Yay. No.49, 269 s. Raymont, J. E. G., 1963. Plankton and Productivity in The Oceans. Pergamon Press, Oxford, 660 pp.

Ders İle İlgili Dosyalar