Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ TARLA BİTKİLERİ FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey TAB 503 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bitki Fizyolojisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Aziz ŞATANA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Dr. Erman BEYZİ
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, tarla bitkilerinde meydana gelen fizyolojik olaylarının oluşması, sürdürülmesi ve sona erdirilmesine ilişkin temel sorunları fizik ve kimya prensiplerine göre açıklanmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Tarla Bitkilerinin genel fizyolojik reaksiyonların prensiplerini öğretmektir.

Dersin İçeriği
1 Bitki Tohumları ve Çimlenme
2 Enzimler ve İşlevleri
3 Bitki Kökleri ve Kök Sistemleri
4 Su ve Hücre
5 Bitki su Alımı ve Taşınması
6 Bitkilerin besin maddesi alımı ve Taşınması
7 Bitkilerin besin maddesi alımı ve Taşınması
8 Ara Sınav
9 Bitkilerde Su Kaybı (Transpirasyon)
10 Bitkilerde Su Kaybı (Transpirasyon)
11 Bitkilerde Gelişim ve Farklılaşım
12 Fotosentez
13 Bitkilerde Stres
14 Solunum ve Fermantasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitkiler çimlenmesi, su alımı, besin maddelerinin alımı, bitkilerin su kaybetmesi fotosentez ve solunum gibi temel konularda bilgi sahibi olacaktır.
2 Bitkilerde su ve madde taşınması hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3 Bitkilerin kök sistemi ve bitki enzimleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 9 27
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 9 27
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 9 9
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.William, G. Hopkins, 1995.Plant Physiology, The University of Western Ontario. 2.Kacar, B., 1989. Bitki Fizyolojisi, Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1153, Ankara 3.Vardar, Y. ve A. Güven,.1993. Bitki Fizyolojisine Giriş. Bilgehan Basınevi, Bornava-İzmir 4.Tosun, F. 1992. Bitki Yetiştiriciliğinin Fizyolojik Esasları. Ders Notu:5, Samsun 5.Avcıoğlu, R. 1995.Bitki Fizyolojisi, Ders Notu.Bornova-İzmir 6.Akman, Y. ve C. Darıcı. 1998. Bitki Fizyolojisi (Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi). Basım Kariyer Matbacılık Limitet Şirketi. Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1.William, G. Hopkins, 1995.Plant Physiology, The University of Western Ontario. 2.Kacar, B., 1989. Bitki Fizyolojisi, Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 1153, Ankara 3.Vardar, Y. ve A. Güven,.1993. Bitki Fizyolojisine Giriş. Bilgehan Basınevi, Bornava-İzmir 4.Tosun, F. 1992. Bitki Yetiştiriciliğinin Fizyolojik Esasları. Ders Notu:5, Samsun 5.Avcıoğlu, R. 1995.Bitki Fizyolojisi, Ders Notu.Bornova-İzmir 6.Akman, Y. ve C. Darıcı. 1998. Bitki Fizyolojisi (Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi). Basım Kariyer Matbacılık Limitet Şirketi. Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar