Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RADYOLOJİDE TANI Birinci Düzey VCR 509 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ZAFER DOĞAN
Dersin Veriliş Şekli Bu derste hastalıkların tanısı amacıyla kullanılan değişik radyolojik yöntemlerin esasları ve kullanım endikasyonları kullanılan cihazlar ile ilgili bilgiler, hayvan türleri ve hastalıklarına göre tanı yöntemleri teorik olarak haftada 2 derste öğretilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hastalıkların tanısı amacıyla kullanılan değişik radyolojik yöntemlerin esasları ve kullanım endikasyonları, kullanılan cihazlar ile ilgili bilgiler, hayvan türleri ve hastalıklarına göre tanı yöntemleri hakkında bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu dersin amacı, hastalıkların tanısı amacıyla kullanılan değişik radyolojik yöntemlerin esasları ve kullanım endikasyonları, kullanılan cihazlar ile ilgili bilgiler, hayvan türleri ve hastalıklarına göre tanı yöntemleri hakkında bilgilerin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Radyografi
2 Steroradyografi
3 Tomografi
4 Dijital Radyoloji
5 Radyoskopi
6 Termografi
7 Radyonüklid Görüntüleme
8 Bilgisayarlı Tomografi
9 Manyetik Rezonans Görüntüleme
10 Ultrasonografi
11 Ultrason Aygıtının Yapısı
12 Ultrasonografide Kontrast Madde Kullanımı
13 Ultrasonogarfik Muayene Tekniği
14 Doppler Ultrasonografi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Radyoloji
2 Röntgen
3 MRI
4 CT
5 Muayene
6 Diyagnoz
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 10 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Burk RL, Ackerman N, (1996). Small Animal Radiology and Ultrasonography. Second Edition. Philadelphia: WB Saunders Company.
Yardımcı Kaynaklar Alkan Z, (1999). Veteriner Radyoloji. 1. Baskı. Ankara: Mina Ajans Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.

Ders İle İlgili Dosyalar