Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YARDIMCI ÇALGI I (KEMAN) Üçüncü Düzey MÜZ165.1 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. SÜHEYLA ÇİÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Temel düzeyde öğrencinin keman icra edebilmesi.
Dersin Tanımı Derste keman icrasına dair teorik ve pratik bilgileri verilmektedir. Öğrencinin belirlenen program dahilinde eserleri teknik ve müzikal olarak icra edebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği
1 İki oktavlı gam (pizz).Sağ el için alıştırma (bir boş telde).
2 İki oktavlı gam (detache).Sağ ve sol el için alıştırma.
3 İki oktavlı gam (detache ,2 legato). Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
4 İki oktavli gam (detache ,2 legato).Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
5 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
6 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
7 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
8 Vize Sınavı Haftası
9 Vize sınav kritiğinin yapılması,final sınavı için eser seçimi ve incelenmesi.
10 final programının deşifresine başlanması
11 Final programı deşifresinin tamamlanması
12 Belirlenen programın teknik özellikleri dikkate alınarak yapılan çalışmalar.
13 Belirlenen programın müzikal olarak icrasına yönelik çalışmalar ve egzersizler yapılması. Final programının teknik ve müzikal olarak bütünlüklü çalınabilmesi.
14 Final Sınavı Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel düzeyde keman çalgısını tanımak ve basit düzey eserleri icra edebilmek.
2 Sağ ve sol el tekniklerinin gelişmesi.
3 Küçük formlu eserleri piyano eşliği ile seslendirebilmek.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MAZAS Etüd Kitabı, Wohlfart Sixty Studies, Ömer Can-Keman Eğitimi 1-2
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar