Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİ ELEŞTİRİ VE UYGULAMA Birinci Düzey ELIT409 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili ingilizce
Koordinatör PROF. DR. HASAN BAKTIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ŞEYMA AŞAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze öğretim
Dersin Amacı Bu dersin amacı 1.edebiyat, edebi teori ve edebi eleştiri arasındaki farkları ayırt edebilme; 2. bir edebi esere yönelik eleştirel düşünme yetisi geliştirebilme; 3. çeşitli politik, sosyal ve psikolojik bakış açılarından yazılmış eserleri okuyabilme ve yorumlayabilme yetisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı ELIT409 Edebi Eleştiri dersi lisans seviyesindeki öğrencilere edebi eserlerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasıyla ilgilenen formal, politik, sosyal, tarihi ve ekonomik yaklaşımları tanıtır. Farklı yazarlar tarafından yazılmış metinlerin analizlerini sunar. Seçilen metinlerin analizler Marksizm,Psikanalizm, Feminizm, Post-kolonizm ve Yapısalcı kuram gibi kuramlar çerçevesinde yapılır.

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin tanıtılması Derse giriş
2 Edebi Eleştiriye Giriş Edebi Eleştiri ve Teori arasındaki farklar Plato''''''''''''''''''''''''''''''''nun Ion adlı eserinin incelenmesi
3 Aristo''nun Poetika adlı eserinin incelenmesi
4 Rönesans Dönemi Edebi Eleştiri Sir Philip Sidney''''''''''''''''''''''''''''''''nin The Defense of Poesy John Dryden''''''''''''''''''''''''''''''''ın An Essay of Dramatic Poesie eserlerinin incelenmesi
5 Alexander Pope "An Essay on Criticism" Samuel Johnson "Preface to Shakespeare"
6 Modern İngiliz Edebiyatında Eleştiri Matthew Arnold T.S Elliot
7 Yarıyıl Sınavı
8 Yapısalcı Teori- Critical Theory Today: sf. 209
9 Feminist Edebi Eleştiri - Critical Theory Today: sf.83 Tarihsel Arkaplan ve Feminizm Dalgaları French Feminism: sf.95
10 Beloved ve Mrs. Dalloway isimli romanlara uyarlama
11 Marxist Eleştiri Kuramı
12 A Tale of Two Cities romanına uyarlama
13 Psikanaliz Eleştiri Kuramı-Critical Theory Today: sf.11
14 Jacques Lacan Sigmund Freud: sf. 26
15 The Picture of Dorian Gray” “Turn of The Screw” isimli eserlere uyarlama
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Edebi Eleştiri Kuramı ve Edebi Teori Kuramlarını ayırt edebilme
2 Bir edebi eseri anlamada eleştirisel bakış geliştirebilme
3 Çeşitli politik, sosyal ve kültürel bakış açılarından yazılmış metinleri okuyup yorumlayabilme
4 Edebi eleştirinin başlangıç noktası olan Platon ve Aristoteles''''in eserlerini analiz edebilme
5 Edebiyatın ve edebi türlerin başlıca geleneklerini bilme
6 Verilen edebi eleştiri kuramlarını istenen esere uyarlayabilme
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 6 6 36
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 2 4 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 1 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A Critical Theory Today: A User-Friendly Guide (Lois Tyson)
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Elemanı tarafından sağlanacak kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar