Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE YENİLİKLER Üçüncü Düzey HSH 619 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif
Dersin Amacı Öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin geleceğine yön vermek için adli hemşirelik, sosyal hizmet ve sivil toplum kuruluşları, toplum katılım, hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri ve manavı bakım anlaması, hemşirelik hizmetleri ile ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı adli hemşirelik, sosyal hizmet ve sivil toplum kuruluşları, toplum katılım, hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri ve manavı bakım anlaması,

Dersin İçeriği
1 Giriş-dersin tanımı beklentiler 1-Hemşirelikte eleştirel düşünme
2 -Hemşirelikte eleştirel düşünme
3 Transkültürel hemşirelik
4 Hemşirelikte manevi bakım
5 Adli hemşirelik
6 Turizm sağlığı, turizm sağlığında hemşirenin rolleri
7 -Ara Sınav
8 Sosyal hizmet ve sivil toplum kuruluşları, toplum katılım,
9 Sağlık bakımında yeni yaklaşım ve teoriler
10 Sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemler
11 Hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri
12 Hemşirelik ve hemşirelik uygulamalarında bilişim teknolojileri
13 Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu
14 Son literatür yayınlarının taranması ve sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 .Halk sağlığı hemşireliğinde eleştirel düşünmeyi açıklayabilme
2 Transkültürel hemşirelik sağlığı koruma ve geliştirmede önemini anlayabilme
3 Halk sağlığı hemşiresinin manavi bakımı kavrayabilme
4 Adli hemşirelikte Halk sağlığı hemşiresinin rollerini tartışabilme
5 Türizim sağlığında Halk sağlığı hemşiresinin rollerini tartışabilme
6 Sosyal hizmet ve sivil toplum kuruluşları, toplum katılımın önemini analiz edebilme
7 Sağlık bakımında yeni Model ve teorilerin kavramsal açıklamasını yapabilme
8 Sağlık ğitiminde modelleri ve teorileri kullanabilme
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 2 0
Ara sınavlara hazırlık 0 10 0
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 30
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 2. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 3.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, 1999. 4.Ergül Ş. (2001). Toplumun Halk Sağlığı Hemşirelik Hizmetlerinden Beklentilerinin Belirlenmesi, Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. 5.Ergül Ş. (2005) “Halk Sağlığı Hemşireliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, 157-166. 6.Ergül Ş (2000) "Toplumun Halk Sağlığı Hemşirelik Hizmetlerinden Beklentilerinin Belirlenmesi", Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü (E.Ü. Araştırma Fonu 2000/HYO/001 Nolu proje, Proje Yöneticisi: Ayla Bayık), 2000, İzmir. Global Engagement in Creat 7.Freeman R. Heincrich J. (1981). Community health Nursing Practice, 2nd ed. 8.Güler Ç, Akın L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. 9.Stanhope M, Lancester J. (2000). Community &Public Health Nursing, Fifth ed. Mosby. 10.Stanhope M, Lancester J. (2003). Foundations of Community Health Nursing. Community- Orriented Practice.Mosby. 11.Wold S. J. (1990). Community Health Nursing Issues and Topics. 12.Schneider MJ (2011) Introduction to Public Health. Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins 13.Scriven A (2010) Promoting Health A Practical Guide, 6th ed., Elseiver 14. Turnock B (2009) Public Health What It is and How It Works, 4th edition, Jones and Barlett Publishers 15. Bensley R, Brookins J(2009) Community Health Education Methods A Practical Guide, 3rd ed., Jones and Barlett Publishers 16.Naido J, Wils Jane (2009) Developing Practice for Public Health and Health Promotion, 5th edition, Elseive
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar