Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II Birinci Düzey STRH102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin Tanımı Atatürk İlke ve İnkilap Tarihine ilişkin temel bilgiler

Dersin İçeriği
1 Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı
2 Halifeliğin Kaldırılması
3 Tevhid-i Tedrisat Kanunu Tekke-Zaviye ve Türbelerin kapatılması
4 Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Çok Partili Hayat Geçiş Çalışmaları
5 Harf İnkılabı Tarih ve Dil Alanındaki İnkılaplar
6 Ekonomik Alandaki Gelişmeler Takvim, Saat ve Ölçüde Değişiklik
7 Şapka Kanunu ve Kılık-Kıyafet İnkılâbı Soyadı Kanunu Kadın Haklarındaki Gelişmeler
8 Sınav
9 Cumhuriyetçilik Milliyetçilik
10 Halkçılık Laiklik
11 Devletçilik , İnkılapçılık Hedef İlkeler : Milli Birlik, Milli Bağımsızlık, Milli Hakimiyet
12 Milli Mücadele Dönemi Dış Politikası
13 Atatürk Dönemi Dış Politikası Balkan Antandı , Sadabat Paktı
14 Türkiye’nin Milletler Cemiyetine üye olması ve Montrö Boğazlar Sözleşmesi Musul Meselesi , Hatay Meselesi
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatabilme ve bu hareketlerin amaçlarını sıralayabilme
2 Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edebilme
3 1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilme
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
6 Çağın sorunları hakkında bilgi
7 Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olma becerisi kazanma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar -Atatürk Özel Arşivinden Seçmeler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1981. -Atatürk, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), (Hazırlayan, Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000. -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997. -Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1991. -İnan, Afet, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, Ankara 1996. -Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995), Alkım Yayınevi, İstanbul 1996. -Atatürkçülük, Atatürk’ün Görüş ve Direktifleri, I-II-III. Kitap, Genel Kurmay Başkanlığı, MEB. Yayınları, İstanbul 1988. -Ateş, Toktamış, Türk Devrim Tarihi, Der Yayınları, İstanbul, 1993. -Aybars, Ergün, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir 1996. -Eroğlu, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, MEB. Yayınları, İstanbul 1982. -Halaçoğlu, Yusuf, Ermeni Tehciri ve Gerçekler (1914-1918), TTK Yayınları, Ankara 2000. -İnan, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK. Yayını, Ankara 1998. -Keskin, Mustafa, Abdulkadir Yuvalı, Ayhan Öztürk, Mustafa Ekincikli, Türk İnkılabı -Kocatürk, Utkan, Atatürk’ün Fikir ve Düşünceleri, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1999. -Lewis, Bernard, Modern Türkiye’nin Doğuşu, TTK. Anakara 1991. -Mumcu, Ahmet, Ergün Özbudun, Turhan Feyzioğlu ve diğerleri, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Atatürkçülük, YÖK Yayınları, Ankara 1997. -Tansel, Selahattin, Ali Güler, Atatürk, Hayatı, Düşünceleri ve Kişiliği, C. I-III, Berikan Yayınları, Ankara 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar