Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE' DE ÇAĞDAŞ SANAT VE YENİ EĞİLİMLER İkinci Düzey RES405 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. NURDAN GÖKÇE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze/ sunum yoluyla bilişsel öğretim metotları kullanarak
Dersin Amacı 1960 sonrası Çağdaş Türk Resim Sanatı tarihindeki gelişmeleri sosyal, ekonomik, siyasal ve sanatsal boyutları ile ele almak.
Dersin Tanımı 1960 sonrasından günümüze kadar olan Türk Çağdaş Sanatını Batı Sanatına paralel olarak inceler.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş, Güncel Kavramlarına giriş ve kaynakların tanıtılması
2 Batı Çağdaş Sanatını hazırlayan sosyo-politik olaylar, teknolojik gelişmeler ve Türk sanatına yansımaları
3 Osmanlı Batılılaşma sürecinde resim sanatının durumu; Cumhuriyet öncesi resim sanatı ve kurumlar
4 Cumhuriyet dönemi ilk 20 yıl resim sanatı
5 1940 sonrası eğilimler ve anlayışlarına göre modernist sanatçılar; Modern ve ötesi
6
7
8 Vize
9
10
11
12
13 Günümüze Doğru Türkiye''de Sanat 1900''lerden 2000''lere
14 Türkiye’de Feminist Sanat ve Sanatçı ve yapıtlarının İncelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş Türk sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
2 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
5 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
6 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
7 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Modern Türk Sanatının Doğuşu, Yazar Kağan Güner; 101 art Works: Türkiye Güncel Sanatı’nın Kırk Yılı, Halil Altındere/Süreyya Evren; Çağdaş Türk Sanatı, Sezer Tansuğ.

Ders İle İlgili Dosyalar