Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PAZARLAMA ETİĞİ Birinci Düzey PAZ 609 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacaktır. Konuya ilişkin uygulamadan örnekler verilecektir.
Dersin Amacı Pazarlamada etik ve etik olamayan uygulamaların ilgili taraflara etkileri vurgulanarak, farkındalık oluşturmak temel amaçtır. Gerek tüketici gerekse uygulamacı olarak pazarlamada etik kuralların takip edilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Öğrenciler, pazarlama pratiğini planlama ve uygulama ve etik süreçler, sistemler ve stratejiler yoluyla değer yaratma süreciyle ilgili etik kavramları, davranışları, uygulamaları ve zorlukları inceleyeceklerdir. Konular arasında etik tanıtım ve fiyatlandırma stratejileri, pazarlama araştırması ve pazarlama uygulaması yer alır.

Dersin İçeriği
1 Etik Kavramı ve Pazarlama Etiğinin Kapsamı
2 Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik I
3 Ürünlerle İlgili Uygulama ve Karar Süreçlerinde Etik II
4 İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik İlişkisi
5 Fiyatlandırmada Etik
6 Tedarik Zincirinde (Dağıtım Kararlarında) Etik
7 Tutundurmada Etik (Reklam)
8 Tutundurmada Etik (Kişisel satış ve Satış Tutundurma)
9 Pazar Yönlü Halkla İlişkiler ve Etik
10 Pazarlama Araştırmalarında Etik
11 Elektronik Ticarette Etik
12 Etik Dışı Tüketici Davranışları
13 Sürdürülebilir Pazarlama ve Etik
14 Sosyal Medya Pazarlaması ve Etik
15 İleri Teknoloji Ürünlerin Pazarlamasında Etik
16 Final Sınavları
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pazarlama çevresindeki etik kuralları öğrenmek
2 Profesyonel etik kurallarını öğrenmek
3 Karmaşık pazarlama konularındaki etik problemlere çözüm bulmak
4 4P''''deki etik kuralları analiz etmek
5 Etik kodlar hakkkında bilgi sahibi olmak
6 Araştırma yapma ve yorumlama yeteneği edinmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Canan Ay, Burak Kartal ve Sinan Nardalı, Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2010.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar