Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İMMÜNOPATOLOJİ Birinci Düzey TIB 626 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Temel İmünoloji
Eğitimin Dili Ders İngilizle primer literatür taraması yapılarak, research makalelerinden Türkçe işlenecek olup iyi seviyede ingilizce bilgisi gerektirmektedir.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET EKEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET EKEN
Dersin Veriliş Şekli Ders iki adet araştırma makalesi sunumu, tartışma, ve review yada proposal yazımı şeklinde işlenmektedir.
Dersin Amacı Hastalık ve Sağlıkta İmmün Siteminin işleyişini öğrencilere öğretmek, primer literatür okumasını, sunumunu ve deney dizayn etmesini öğretmek.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilerin, Hastalık ve Sağlıkta İmmün Siteminin işleyişini kavramaları için hazırlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 İmmün SisteminTemel Bileşenleri-1
2 İmmün SisteminTemel Bileşenleri-2
3 İmmünolojik Teknikler
4 İmmünolojide Model Organizmalar
5 İnfeksiyon İmmünobiyolojisi
6 İmmün Yetmezliklerin İmmünobiyolojisi
7 Gastrointestinal ve Karaciğer Hastalıklarının İmmünobiyolojisi
8 Endokrin Hastalıkların İmmünobiyolojisi
9 Kanser İmmünobiyolojisi
10 Alerji ve Anafilaksi immünobiyolojisi
11 İmmünoloji temelli Nörolojik sendromlar
12 Deri Hatalıklarının İmmünobiyolojisi
13 HIV İmmünobiyolojisi
14 Transplantasyon İmmünolojisi
15 İmmün Sistemin Tedavi amaçlı Manipülasyonu
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Primer literatür okuma, anlama,tartışma, sunma
2 Review ve Araştırma önerisi yazabilme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı primer literatür, pubmed
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar