Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESİN HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) Üçüncü Düzey VBH 000 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere gıda hijyeninin temel prensipleri, gıdaların mikrobiyel ekolojisi, hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri, gıda kaynaklı infeksiyonların patogenezi, immun reaksiyonlar ve gıda infeksiyon ve intoksikasyonları ve hayvansal gıdaların üretim teknolojileri hakkında bilgi verilir.
Dersin Tanımı Bu ders, gıda hijyeni prensipleri, konak savunma mekanizmaları, olası gıda kontaminasyonları, risk faktörleri ve korunma/kontrol yaklaşımları, gıda üretim ve muhafaza teknolojileri gibi konuları kapsar.

Dersin İçeriği
1 Gıda hijyeninin temel prensipleri
2 Gıdaların mikrobiyel ekolojisi
3 Hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri
4 Gıda kaynaklı infeksiyonların patogenezi
5 Gıda muhafazası, Gıdalarda önemli bazı kalıntı ve kontaminantlar
6 Temizlik ve dezenfeksiyon, personel hijyeni
7 Gıda işletmelerine ISO 22000, HACCP, CIP gibi sistemlerin entegrasyonu
8 Et hijyeni ve muayenesinin temel prensipleri, antemortem ve post mortem muayene
9 Et ürünleri ve Teknolojileri
10 Et ürünleri ve Teknolojileri
11 Sütün oluşumu, bileşimi, yapısal özellikleri
12 Süt ürünleri ve Teknolojileri
13 Süt ürünleri ve Teknolojileri
14 Gıda güvenliği ile ilgili yasal mevzuatlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gıdaların mikrobiyel ekolojisi, hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri
2 Çiftlikten sofraya gıda güvenliği
3 Mezbaha ve mandıraların yapısal özellikleri
4 Temizlik ve sanitasyon, ISO 22000, HACCP konsepti
5 Gıda kontrolu, toplam kalite yönetim sistemleri
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erol İ. (2007). Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İnternet erişimi

Ders İle İlgili Dosyalar