Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUVARI II Üçüncü Düzey GTM 210 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ücr. Öğr. Gör. MUSTAFA ÇAY
Dersin Veriliş Şekli Eserin ilgili olduğu makam nazari olarak kabaca anlatılır. Eserin tamamı öğrencilere dinletilir. Solfeji yapıldıktan sonra sözleri ile okutulur.
Dersin Amacı Türk Müziği sözlü eser repertuarından klasik dönemden başlayarak günümüze kadar farklı form ve usullerdeki eserleri öğrecilerin eser dağarcığına kazandırmak.
Dersin Tanımı Türk Müziği sözlü eser repertuarına ait eserlerin öğrenciye aktarılması.

Dersin İçeriği
1 Türk Müziğinde klasik, neoklasik ve günümüze kadar olan dönemler, dini ve din dışı eser formları hakkında bilgi verilmesi.
2 Nim sofyan (2/4) usulünde Muhayyerkürdi şarkı.
3 Semai (3/4) usulünde Rast şarkı.
4 Semai (3/4) usulünde Hicaz şarkı
5 Sofyan (4/4) usulünde Uşşak şarkı.
6 Sofyan (4/4) Usulünde Rast Şarkı.
7 Düyek (8/8) Usulünde Rast Şarkı.
8 Vize sınavı
9 Sengin Semai (6/4) usulünde Bayati şarkı
10 Sengin Semai (6/4) usulünde Hüseyni şarkı.
11 Sofyan (4/4) usulünde Uşşak-Neva-Hüseyni makamında ilahiler.
12 Ağır Aksak (9/4) Usulünde Hicaz şarkı.
13 Ağır Aksak (9/4) Usulünde Hüzzam şarkı.
14 Edinilen repertuarın genel tekrarı.
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Müziğinin seçkin eserlerinin öğrencinin hafızasına kazandırılması
2 Türk müziği makamlarının daha belirgin bir şekilde anlaşılabilmesi
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar TRT Sözlü eserler nota arşivi.

Ders İle İlgili Dosyalar