Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KOMPLEKS KİMYASI Üçüncü Düzey KİMS423 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Koordinasyon kimyası hakkında detaylı bilgiye sahip olmak
Dersin Tanımı Kompleks nedir neden koordinasyon kimyası denilmiştir? Bu bileşikler nerelerde kullanılır? Kimyadaki önemleri nedir gibi sorulara tanımlamalar getirilir.

Dersin İçeriği
1 Geçiş metalleri ve özellikleri, koordinasyon kimyası tarihçesi, Werner teorisi
2 Koordinasyon bileşiklerinin geometrisi, Koordinasyon sayıları, adlandırma
3 Koordinasyon bileşiklerinde izomerlik ve izomeri çeşitleri
4 Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağ; EAN ve 18 elektron kuralı, Değerlik bağ kuramı,
5 Kristal alan kuramı, KAKE
6 KAYE etkileyen faktörler, Kake nin etkilediği özellikler,
7 Ara Sınav
8 Jahn- Teller teoremi, molekül orbital kuramı,
9 Koordinasyon bileşikleri ve elektronik spektrum,
10 Terim sembollerinin belirlenmesi, Mikro hal ,terimlerin enerjileri
11 Temel hal terim sembolleri
12 Elektronik geçişler, seçicilik kuralları
13 İlişkilendirme diyagramları
14 Elektronlar arası etkileşimler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Koordinasyon kimyası nedir nerelerde kullanılır bilgisi alınır.
2 Elektronik spektrumların yorumu yapılabilir.
3 Diğer birçok bilim dalında kullanılan kompleks bileşiklerin nasıl elde edilebileceği ve isimleri hakkında bilgi edinilir.
4 Geçiş metallerinin önemi hakkında bilgi edinilir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnorganik kimya, Gary L Miessler, Donald A. Tarr. Çeviri Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Tüm inorganik kimya kitapları

Ders İle İlgili Dosyalar