Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEFSİR METİNLERİ ANALİZİ İkinci Düzey DKA206 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KARAGÖZ Yrd. DOÇ. DR. MEHMET DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Hüseyin Oral
Dersin Veriliş Şekli Bu ders; anlatım ve soru-cevap teknikleriyle işlenecektir.
Dersin Amacı Öğrencilerin tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme becerisi kazanmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme.

Dersin İçeriği
1 17-21 Şubat: Duha Sûresi
2 24 Şub-28 Şubat: İnşirah Sûresi
3 3-5 Mart: Tîn Sûresi
4 10-14 Mart: Alak Sûresi
5 17-21 Mart: Kadr Sûresi
6 24-28 Mart: Beyyine Sûresi
7 31-4 Nisan: Zilzâl ve Âdiyât Sûreleri
8 7-11 Nisan: Kâria, Tekâsür ve Asr Sûreleri
9 14-18 Nisan: Muhtemel Vize Haftası
10 21-25 Nisan: Hümeze, Fîl ve Kureyş Sûreleri
11 28 Nisan - 2 Mayıs Mâun ve Kevser Sûreleri
12 5-9 Mayıs: Kâfirûn ve Nasr Sûreleri
13 12-16 Mayıs: Tebbet ve İhlâs Sûreleri
14 19-24 Mayıs: Felak ve Nas Sûreleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1. Dersin sonunda öğrencilerin, tefsir metinlerini okuma melekesi kazanmaları beklenir.
2 2. Dersin sonunda öğrencilerin, tefsir metinlerini anlayıp analiz etme becerisi kazanmaları beklenir.
3 3. Dersin sonunda öğrencilerin, Duha Suresi’nden Nas Suresi’ne kadarki kısa surelerin anlamını ve içeriklerini öğrenmiş olmaları beklenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Müsaid b. Süleyman b. Nâsır et-Tayyâr, Tefsîru Cüzü Amme, Dâru ibni’l-Cevziyye, Demmâm, 2009.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar