Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEFSİR METİNLERİ ANALİZİ Birinci Düzey DKA206 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KARAGÖZ Yrd. DOÇ. DR. MEHMET DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Hüseyin Oral
Dersin Veriliş Şekli Bu ders; anlatım ve soru-cevap teknikleriyle işlenecektir.
Dersin Amacı Öğrencilerin tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme becerisi kazanmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Tefsir metinlerini okuyup anlama ve analiz etme.

Dersin İçeriği
1 17-21 Şubat: Duha Sûresi
2 24 Şub-28 Şubat: İnşirah Sûresi
3 3-5 Mart: Tîn Sûresi
4 10-14 Mart: Alak Sûresi
5 17-21 Mart: Kadr Sûresi
6 24-28 Mart: Beyyine Sûresi
7 31-4 Nisan: Zilzâl ve Âdiyât Sûreleri
8 7-11 Nisan: Kâria, Tekâsür ve Asr Sûreleri
9 14-18 Nisan: Muhtemel Vize Haftası
10 21-25 Nisan: Hümeze, Fîl ve Kureyş Sûreleri
11 28 Nisan - 2 Mayıs Mâun ve Kevser Sûreleri
12 5-9 Mayıs: Kâfirûn ve Nasr Sûreleri
13 12-16 Mayıs: Tebbet ve İhlâs Sûreleri
14 19-24 Mayıs: Felak ve Nas Sûreleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1. Dersin sonunda öğrencilerin, tefsir metinlerini okuma melekesi kazanmaları beklenir.
2 2. Dersin sonunda öğrencilerin, tefsir metinlerini anlayıp analiz etme becerisi kazanmaları beklenir.
3 3. Dersin sonunda öğrencilerin, Duha Suresi’nden Nas Suresi’ne kadarki kısa surelerin anlamını ve içeriklerini öğrenmiş olmaları beklenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Müsaid b. Süleyman b. Nâsır et-Tayyâr, Tefsîru Cüzü Amme, Dâru ibni’l-Cevziyye, Demmâm, 2009.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar