Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GİRİŞİMCİLİK Birinci Düzey SEC 138 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FATİH ALTAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Dr.FATİH ALTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders içeriğindeki konular ilgili öğretim elemanı tarafından sınıf ortamında teorik olarak anlatım, tartışma, soru-cevap ve örnek olay incelemesi şeklinde işlenmektedir.
Dersin Amacı Bu ders ile girişimcilik kavramı, girişimciliğin önemi, girişimcilik türleri, yaratıcılık ve inovasyon konuları hakkında bilgi sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders; girişimcilik kavramı, tarihçesi, girişimcinin özellikleri iş kurma süreçleri hakkında bilgi kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Girişimcilik kavramı ve girişimciliğin tarihçesi
2 Girişimciliğin önemi ve girişimcinin özellikleri
3 Girişimcilik türleri; ticari girişimcilik ve kamu girişimciliği
4 Girişimcilik türleri; iç girişimcilik ve sosyal girişimcilik
5 Girişimcilikte yaratıcılık; yaratıcılığın temel unsurları ve süreçleri
6 Yaratıcılığın temel unsurları ve yaratıcılık çeşitleri
7 İnovasyon Kavramı
8 Değişim ve inovasyon,
9 Ara sınav
10 Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması. inovasyonun zorlukları
11 İnovasyon süreçleri ve çeşitleri
12 İnovasyon yönetimi
13 Girişimcilik örnekleri
14 İş kurma süreci ve iş planı oluşturma
15 Ödev Sunumu
16 Ödev sunumu
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Girişimcilik ve inovasyon kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
2 Girişimcilik ve inovasyon türlerini anlamak
3 İş fikri geliştirme ve iş planı hazırlama yöntemlerini anlamak
4 Girişimcilerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5 Girişimcilere sağlanan güncel teşvik ve destekleri öğrenmek
6 Girişimciliğin zorluklarını görerek bu doğrultuda çözümler üretir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Sunumları
Yardımcı Kaynaklar (edt) Kaygın, E. ve Güven, B. (2015). Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. Siyah İnci Akademi Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar