Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL 2 (İNGİLİZCE) Birinci Düzey SYBD102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili ingilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE GÖKDUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Yabancı bir dili dinleme, okuma, anlama, konuşma ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesine yardımcı olmak.
Dersin Tanımı ingilizce

Dersin İçeriği
1 To be: am, is, are
2 Personal Pronouns and Possesive Adjectives, what/ where/ how old, in/from/at (place)
3 Singular / Plural, Prepositions of place
4 Possesive (''s), have got/ has got, questions with who, possessive pronouns
5 Telling the time, ordinal numbers, days of the week/ months, prepositions of time and place
6 There is/ there are - a,an, some, any, how many
7 can/can''t (ability), linking words: because, so, and, but
8 Imperatives - can (request) / would like and revision
9 vize sınavı
10 Nouns: countable/uncountable - some, any, a lot, much, many - one/ones (substitude words)
11 Object pronouns - a, an, the - must/mustn''t
12 Simple Present - Frequency adverbs
13 Present Continuous
14 Comparison of Present Simple and Present Continuous Tenses
15 final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dört temel beceriyi kullanarak yabancı dili öğrenir.
2 --
3 --
4 --
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yasin Aslan ve diğerleri. Number One. Data Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar