Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAKRO İKTİSAT II Birinci Düzey İKT 634 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe/İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders her hafta ilgili öğretim görevlisi başkanlığında her öğrencinin kendisine verilen konuyu önceden hazırlanıp sınıfta anlatması şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi ilave anlatımlarıyla, sorularıyla dersin içeriğini zenginleştirecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı makro iktisat alanında bilimsel çalışmaları takip etme, anlama, eleştirme ve bu tür çalışmalara katkı yapma düzeyine ulaşmaktır.
Dersin Tanımı Bu dersin içeriği, ekonominin bütününe ilişkin olan, makroekonomik konuları ve soruları bilimsel bir yaklaşımla ve detaylıca analiz etmektir. İlgilenilen konular ve soruların bazıları şunlardır:Hane halkı tüketim tercihini nasıl yapar? Firmalar yatırım kararlarını neye göre verirler? Para politikası enflasyonu nasıl etkiler ya da para politikası ile enflasyon arasındaki ilişkiler nelerdir? Para politikasının hedefleri, araçları ve göstergeleri nelerdir ve para otoriteleri bunları nasıl kullanır? Ekonomilerde işsizlik neden görülür ve işsizliği önlemeye yönelik teorik yaklaşımlar nelerdir?

Dersin İçeriği
1 Solow büyüme modeli: modelin dinamikleri, tasarruflar ve nüfusun büyüme üzerindeki etkileri
2 Büyüme teorisinin temel sorunları; Çevre ve ekonomik büyüme ilişkisi
3 Sonsuz ufuk ve ardışık nesiller modelleri: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli ve Diamond Modeli
4 Yeni büyüme teorisi: Ar-Ge modelleri, ülkelerarası gelir farklılıkları (beşeri sermaye modelleri)
5 Reel konjonktür teorisi: Teori ve modelin kalibrasyonu I
6 Reel konjonktür teorisi: Teori ve modelin kalibrasyonu II
7 Geleneksel Keynezyen dalgalanma teorileri: Ücret ve fiyat katılıkları, hasıla-enflasyon ve para-hasıla ilişkisi
8 Ara Sınav
9 Eksik Nominal Ayarlamanın Mikroekonomik Temelleri: Lucas Eksik Bilgi Modeli, Yeni Keynesyen İktisat
10 Tüketim: Sürekli Gelir Hipotezi, Rastsal Yürüyüş Modeli, Faiz Oranı ve Tasarruf İlişkisi
11 Yatırım: Ayarlama Maliyetli Yatırım Modeli, Tobin''in q Modeli
12 İşsizlik: Etkin Ücret Modelleri, Shapiro-Stiglitz Modeli, Zımni Sözleşmeler, İçeridekiler-Dışarıdakiler Modeli, Histerisiz Etkisi
13 Enflasyon ve Para Politikası: Enflasyon, Para Arzı Artışı ve Faiz Oranları, Dinamik Tutarsızlık, Faiz Oranı Kuralları, Senyoraj ve Enflasyon İlişkisi, Enflasyonun Maliyetleri
14 Bütçe Açıkları ve Maliye Politikası: Hükümetlerin Bütçe Kısıtı, Ricardian Eşdeğerlik Denklemi, Vergi
15 Düzleştirmesi, Bütçe Açıklarının Maliyetleri
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler dersin içeriğinde belirtilen soruları tartışabilecek,
2 Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
3 Ampirik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
4 Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
5 Makroiktisat alanındaki bilimsel çalışmaları anlayıp, eleştirebilecek,
6 Makroiktisat alanında bilimsel çalışmalar üretebileceklerdir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11 Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12 Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 2005.
Yardımcı Kaynaklar King, Robert G & Plosser, Charles I, 1984. "Money, Credit, and Prices in a Real Business Cycle," American Economic Review, American Economic Association, vol. 74(3), pages 363-80, June. Robert J. Barro, 1998. "Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study," MIT Press Books, The MIT Press, edition 1, volume 1, number 0262522543, December.

Ders İle İlgili Dosyalar