Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOTEKNOLOJİ Birinci Düzey VBK 521 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM GÜLTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MERYEM EREN, DR. ÖĞR. ÜYESİ MERYEM ŞENTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli teorik
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere Biyoteknoloji hakkında genel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu ders biyoteknolojide kullanılan metod ve yöntemleri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Biyoteknolojide kullanılan yöntemlere genel bakış
2 Nükleik asitlerin ve proteinlerin izolasyonu
3 Homojenizasyon, ayırma ve saflaştırma
4 Süzme, dializ ve çöktürme
5 Enzim uygulamaları, santrifüjleme
6 Kromatografi, elektroforez
7 Nükleik asitlerin ve proteinlerin analizi
8 Radyoizotop uygulaması, immunolojik yöntemler, yapı analizleri
9 Proteinlerin boyama yöntemleri ve molekül ağırlığı tayini
10 Proteinlerin karakterizasyonu
11 DNA’nın izolasyonu ve saflaştırılması
12 DNA’nın analizi
13 Enzimatik analiz yöntemleri
14 Biyoteknolojik yöntemlerin uygulandığı alanlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoteknolojiyi tanımlayabilir.
2 Biyoteknolojide kullanılan yöntemler ve uygulama alanlarını öğrenir.
3 Nükleik asit ve protein izolasyonu, saflaştırma çöktürme gibi işlemleri bilir.
4 Enzim uygulamalarını öğrenir.
5 Protein karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
6 DNA analizlerini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temizkan, G., Arda, N. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Biyogem Yayın No 1. , Nobel Tıp Kitabevleri LTD.Şti. İstanbul-1999.
Yardımcı Kaynaklar Haris, VLE., Angal, S. Protein Purification Methods: a practical approach. Oxford University Pres., New York-1989. 3- Arda, M. Biyoteknoloji. Kükem derneği Bilimsel yayınları No::2, Ankara-1994. 4-Smith, EJ.Biotechnology, 2. ed.Edward Arnold. Great Britain.1988.

Ders İle İlgili Dosyalar