Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUM BESLENMESİ UYGULAMALARI Birinci Düzey BES 444 7 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. Dr. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. KÜBRA PASLIOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı bir ders. Sağlık müdürlüklerine bağlı birimlerde (toplum sağlığı ve aile sağlığı merkezleri vb.) uygulamaların izlenmesi ve yüz yüze eğitim.
Dersin Amacı Mesleki bilgi ve becerilerin toplum beslenmesi alanında uygulamaya geçirilmesi.
Dersin Tanımı Toplum ve bireyin beslenme durumunun saptanması, değerlendirilmesi, konuya ilişkin bireysel ve toplumsal düzeyde beslenme önerilerinin belirlenmesi, eğitim materyali geliştirilmesi ve eğitim faaliyetlerine katılım.

Dersin İçeriği
1 Oryantasyon
2 Saha uygulaması/Beslenme Rehberleri ve Türkiye Beslenme Rehberi (2015).
3 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Gebelik-emziklilikte beslenme).
4 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Anne sütü önemi)
5 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Tamamlayıcı beslenme)
6 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Çocukluk çağı beslenme)
7 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Adölesan beslenme)
8 Ara sınav
9 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Obezite/yetişkin)
10 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Obezite/çocuk)
11 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Tip II Diyabet)
12 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Kardiyovasküler hastalıklar)
13 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Besin hazırlama ve pişirme yöntemleri)
14 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Geleneksel besin tüketimi)
15 Saha uygulaması/Vaka sunumu (Yağ tüketim tercihleri)
16 Yarıyıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilir.
2 Ülkemizde önemli beslenme sorunlarını ve beslenme politikalarını tanımlayabilir.
3 Toplum ve bireyin beslenme durumunun saptama yönetmelerini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
4 Beslenme yetersizliği sorunlarını kavrar.
5 Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolünün önemini kavrar.
6 Beslenme eğitimi verebilir.
7 Eğitim materyali geliştirebilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 15 12 180
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     292
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pekcan, G. Beslenme Durumunun Saptanması, Diyet El Kitabı, (Ed. A. Baysal ve ark.) 67-142, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science, 2004. 3- Aykut M. Toplum Beslenmesi. İçinde Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt), Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2011 4-Baysal A. Beslenme,Hatiboğlu Yayınevi 2011 Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar