Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II Üçüncü Düzey BES 346 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri BES 345 DERSİNİN ALINMIŞ OLMASI
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. ASLI ONUR CANAYDIN
Dersin Veriliş Şekli ANLATIM,TARTIŞMA, YORUMLAMA, SINIF İÇİ PRATİK UYGULAMA, HASTANE UYGULAMASI
Dersin Amacı HASTALIKLARA ÖZEL BESLENME TEDAVİLERİNİN PLANLANMASI
Dersin Tanımı ENTERAL, PARENTERAL BESLENME, KARACİĞER, BÖBREK, ENFEKSİYON, SOLUNUM SİSTEMİ, NÖROLOJİK VE PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA BESLENME TEDAVİSİNİN ÖĞRENİLMESİ

Dersin İçeriği
1 Safra kesesi ve pankreas hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi
2 Karaciğer sirozu ve hepatitlerde tıbbi beslenme tedavisi
3 Karaciğer yağlanması ve hepatik komada tıbbi beslenme tedavisi
4 Enteral Beslenme
5 Parenteral Beslenme
6 Böbrek hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi
7 Diyaliz uygulanan hastalarda tıbbi beslenme tedavisi
8 Böbrek taşlarında tıbbi beslenme tedavisi
9 Ara sınav
10 Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi
11 Cilt hastalıkları ve yanıkta tıbbi beslenme tedavisi
12 Nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda tıbbi beslenme tedavisi
13 Enfeksiyon hastalıkları ve AIDS''''te tıbbi beslenme tedavisi
14 Solunum sistemi hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi
15 Besin alerjileri ve intoleranslarında tıbbibeslenme tedavisi
16 Tiroid hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi Test diyetleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yetişkinlikte görülen bazı hastalıkların, etiyolojisini, klinik/biyokimyasal özelliklerini, komplikasyonlarını ve beslenme ile ilişkilerini tanımlar.
2 Bu hastalıklara sahip bireylerin beslenme durumlarını değerlendirir.
3 Bu hastalıklarda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini belirler.
4 Bu hastalıklarda uygulanan güncel beslenme tedavisi ilkelerini kavrar.
5 Bu hastalıklarda uygulanan beslenme tedavisinin izlemini öğrenir.
6 Bu hastaların tedavisinde görev yapan sağlık personeli ile hastanın yaşam kalitesini arttırmaya yönelik işbirliği yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 5 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 16 1 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011.
Yardımcı Kaynaklar 2-Mahan K, Escott - Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, WB Saunders Company, 2008. 3-Thomas B: Manual of Dietetic Practice, 3rd Edition, 2001. 4-Katz DL. Friedman RSC. Nutrition in Clinical Practice: A Comprehensive, Evidence-Based Manual for the Practitioner, Lippincott Williams & Wilkins, 2nd Edition, 2008

Ders İle İlgili Dosyalar