Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAPÇA IV Birinci Düzey DKA208 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. LÜTFULLAH CEBECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. YUSUF BENLİ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere bundan sonraki dönemlerde yetecek ve yardımcı olabilecek şekilde temel bir arapça bilgisi kazandırmak.
Dersin Tanımı Öğrencilere Arap dilini öğreten bir ders

Dersin İçeriği
1 Sayılar-II
2 Temyiz
3 Nisbe
4 Haal
5 Müzari-i meczum
6 meful-u mutlak
7 mübalağa
8 istisna
9 meful-u leh
10 müzari-i mansub
11 münada
12 sayılar-III
13 sıra sayılar
14 meful-u fih
15 ism-i tafdil
16 Masdar-ı mimi
17 Yaklaşma fiilleri
18 Taccüb
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arap dili ve dilbilgisinin özellikleri hakkında temel bilgilere sahip olur.
2 Muzari fiilin nasbı ve cezmi hakkında bilgi sahibi olur.
3 İki fiili cezmeden edatlar, ef’al-i hamse hakkında bilgi sahibi olur.
4 Lazım fiil ve muteaddi fiil hakkında bilgi sahibi olur.
5 Mef’ul çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Müstesna, munada, inne ve benzeri edatlar, kâne fiili ve benzeri yardımcı fiiller, atıf, ma’tuf ve ma’tuf aleyh, vb. hakkında bilgi sahibi olur.
7 Araştırma yapmak için sözlük yardımıyla kaynak eserlerde araştırma yapma becerisini kazanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arapçayı Öğreten Kitap, Prof. Dr. Mehmet Maksudoğlu
Yardımcı Kaynaklar Kısa Arapça metinler

Ders İle İlgili Dosyalar