Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ İkinci Düzey ANA 513 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Sağlık Bilimleri ile ilgili 4 yıllık bir Fakülte veya Yüksekokulu bitirmiş olmak
Eğitimin Dili Türlçe
Koordinatör PROF. DR. HARUN ÜLGER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HARUN ÜLGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Solunum sistemini oluşturan solunum yolları ve solunum organının (akciğerlerin) makroskopik yapısını, yerini, komşuluklarını ve diğer sistemlerle ilişkilerinin kavranması
Dersin Tanımı Solunum Sistemi Anatomisi

Dersin İçeriği
1 Genel bilgi ve solunum sisiteminin gelişimi
2 Burun anatomisi
3 Burun boşluğunun anatomisi
4 Paranasal sinuslar
5 Ağız boşluğu ve pharinx anatomisi
6 Larynx anatomisi
7 VİZE SINAVI
8 Trachea ve bronchus’ların anatomisi
9 Pleura ve Mediastinum anatomisi
10 Akciğerlerin genel anatomisi ve komşulukları
11 Akcigerlerin lobları ve segmentleri
12 Solunum ve solunum kasları
13 Akciğirlerin fonksiyonel anatomisi
14 FİNAL SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenciler, solunum sistemi ile ilgili anatomik terminolojiyi öğrenir
2 Öğrenciler solunum sistemini oluşturan organlar hakkında bilgi sahibi olur
3 Öğrenciler solunum organları arasındaki anatomik ilişkileri öğrenir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arıncı K., Elhan A. Anatomi. Cilt 1-2, 3. baskı, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Arıncı K., Sobotta, İnsan Anatomisi Atlası. Cilt 1-2. Atlas Tıp Kitapçılık Ltd. Şti. Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar