Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANATTA TEMEL SORUNLAR İkinci Düzey RES511.3 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı ÇAĞDAŞ SANATIN ÖNÜNDEKİ TEMEL SORUNLARI İRDELEYEREK ESTETİK BİR ÇIKIŞ YOLU BULMAYA ÇALIŞMAK.
Dersin Tanımı DERS, ÇAĞIMIZDA SANATI VE ESTETİĞİ TEHDİT EDEN SORUNLARI ARAŞTIRMAYI İÇERMEKTEDİR.

Dersin İçeriği
1 ÇAĞDAŞ SANATIN ÖNÜNDEKİ TEMEL PROBLEMLER NELERDİR?
2 KITSCH NEDİR?, KITSCH ÜRETİMİN SANAT TARİHİNDEKİ KAYNAKLARI
3 KITSCH ÜRETİMİN NİTELİĞİ VE 20.YÜZYIL.
4 KITSCH ESTETİĞİN SOSYOLOJİK KARŞILIĞI VE UCUZ SANAT.
5 DEMOGOJİK SANAT, İDEOLOJİ VE SANAT.
6 POLİTİK SANATIN TEMELLERİ, REALİZM, TOPLUMCU GERÇEKÇİLİK
7 SINAV
8 ALIMLAYICI ESTETİĞİ
9 YIKINTILAR ALTINDA KALAN MODERNİZM, MODERNİZM ASLINDA BİR HAYAL MİYDİ?
10 POST MODERNİZM VE ESTETİĞİN YİTİRİLMESİ, TOPLUMSALIN SONU
11 PARODİ, POSTİŞ VE KOLAJ.
12 KARŞI SANAT HAREKETLERİ VE FLUXUS
13 HAPPENINGS, SOKAĞA ÇIKAN TİYATRO VE ARTE POVERA
14 PEKİ, NE OLACAK? GENEL DEĞERLENDİRME.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÇAĞDAŞ SANATLARIN TEMEL SORUNLARINI ÖĞRENİR.
2 KITSCH ESTETİĞİ ÖĞRENİR .
3 ESTETİK ÜRETİMİN İLKELERİNİ ÖĞRENİR.
4 UCUZ SANAT VE SANAT ARASINDA FARKLARI ÖĞRENİR.
5 KITSCH ÜRETİMDEN UZAK DURMANIN NEDENLERİNİ KAVRAR.
6 İDEOLOJİ VE SANAT ARASINDAKİ FARKLARI ÖĞRENİR.
7 POLİTİK EDEBİYAT VE SÖYLEM İLE SANAT ARASINDAKİ FARKLARI ÖĞRENİR.
8 İDEOLOJİ VE SANAT ARASINDAKİ FARKLARI ÖĞRENİR.
9 MODERNİZM İLE POSTMODERNİZM ARASINDAKİ FARKLARI ÖĞRENİR.
10 SIRADAN HAYAT İÇİNDE SANATIN VE ESTETİĞİN ÖNEMLİ ROLLERİNİ VE BUNLARIN EKSİKLİĞİ HALİNDE ORTAYA ÇIKACAK KORKUNÇ SONUÇLARI ÖĞRENİR.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 30
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   51
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   49
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ÇAĞDAŞ SANATIN ÖRGÜTLENMESİ, ALİ ARTUN.
Yardımcı Kaynaklar TOPLUMSALIN SONU, LYOTARD. SIMULAKR AND SIMULASYONLAR, BAUDRILLARD. MODERNIZMIN SORUNLARI, GIDDENS. TEK BOYUTLU İNSAN, MARCUSE.

Ders İle İlgili Dosyalar