Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RECREATION İkinci Düzey REH313.2 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET UMUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Umur
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Rekreasyon ve animasyon konularıyla ilgili temel kavramların ve işleyiş ile ilgili bilgilere sahip olunması.Animasyon hizmetlerinin uygulanması ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Rekreasyon ve animasyon konularıyla ilgili temel kavramların ve işleyiş ile ilgili bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Rekreasyon Kavramı ve Rekreasyon Çeşitleri
2 Rekreasyonun Özellikleri, Gelişimi ve Turizm arasındaki ilişki
3 Rekreasyon Yönetimini gerçekleştiren kurumlar
4 Animasyon Kavramı, Çeşitleri ve Özellikleri
5 Animasyon hizmetlerinin turistik ürüne etkisi,fonksiyonları ve maliyeti
6 Animasyon sisteminin işleyişi ve ilkeleri
7 Animasyon hizmetlerinin yönetimi
8 Animasyon hizmetlerinde organizasyon
9 Animasyonda yönetim süreçleri
10 Animatörlük meslek standartları
11 Uygulamalı animasyon etkinlikleri
12 Geleneksel kültür canlandırması
13 Animasyon oyunları
14 Animasyon oyunları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Serbest zamanın nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur.
2 Rekreasyon teorisi, özellikleri ve turizm arasındaki ilişki hakkında yorum yapar
3 Animasyon hizmetlerinin turizm sektöründeki yeri ve önemi hakkında açıklama yapar
4 Uygulamalı animasyon etkinliklerini gerçekleştirir
5 Konaklama işletmelerindeki temel animasyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
6 Örnek animasyon uygulamalarını bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Garrett Nagle, Tourism, Leisure and Recreation G. Torkildsen, Leisure and Recreation Management
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar