Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE VE ENERJİ İkinci Düzey MİM S140 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe.
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM UYANIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi İbrahim UYANIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Çevrimiçi / Yüz yüze.
Dersin Amacı Fosil yakıtlar ve yenilenebilir enerji kaynakların çevresel sürdürülebilirlikle ilişkisinin ortaya konulması.
Dersin Tanımı Enerji ihtiyacının, kaynaklarının, çeşitliliğinin, çevresel etkilerinin ve bu etkileri azaltma politikalarının araştırma yoluyla öğrenilmesi.

Dersin İçeriği
1 Giriş. Enerji kavramı
2 Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları
3 Kömürden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
4 Doğalgazdan Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
5 Hidroelektrik Santrallerden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
6 Petrolden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
7 Sınav Haftası
8 Biyokütleden Enerji Üretimi ve Çevresel Etkileri
9 Sınav Haftası
10 Enerji Üretimi ve Küresel Sorunlar (İklim değişimi, Yeryüzünün fiziksel değişimi, Okyanus asitliği, Karbon ayak izi, Deniz seviyesinin yükselmesi).
11 Kendi Enerjisini Üreten Yerleşim Birimleri
12 Yeşil Binalar ve Yapılarda Enerji Uygulamaları
13 LEED, BREEAM Sertifikasyonları
14 Yapılarda Çevre Dostu Altyapı ve Enerji Uygulamaları (Su, Atıksu, Enerji)
15 Çevre ve Enerji Açısından yeni Mimari Yaklaşımlar
16 Yapılarda Yağmur Suyu Hasadı Uygulaması
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enerji Kaynakları öğrenilir.
2 Yenilenebilir Enerji Kaynakları öğrenilir.
3 Yenilenemez Enerji Kaynakları öğrenilir.
4 Enerji Kaynaklarının Çevresel Etkileri öğrenilir.
5 Enerji Üretiminin Yol Açtığı Çevresel Sorunlar (İklim değişikliği, karbon ayak izi, sera etkisi, deniz seviyesinin yükselmesi, okyanus asitliği, aşırı hava olayları, buzulların erimesi vb.) öğrenilir.
6 Yapılarda Uygulanan Sertifikasyon Sistemleri ve Yapılarda Çevre ve Enerji dostu uygulamalar öğrenilir.
7 Sürdürülebilir Yapı Uygulamaları öğrenilir.
8 Bilimsel Bir Rapor Yazımı ve Topluluğa Sunum Yapma Becerisi Geliştirilir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 16 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar