Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK BİLİMİ I Üçüncü Düzey TDE415 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İSMAİL GÖRKEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yoktur
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım
Dersin Amacı Folklor(halkbilimi) bilim dalını, özellikleri, diğer bilimlerle ilişkisini kavratmak.
Dersin Tanımı Kültür kavramı, halk kültürü, folklor bilim dalı ve diğer bilimlerle ilişkisi.

Dersin İçeriği
1 Kültür kavramı ve halk kültürü açısından kültürün önemi
2 Kültürün mahiyeti ve vasıfları
3 Halk kavramının halkbilimi bakımından önemi
4 Dünyada belli başlı kültür proto-tipleri ve Türk kültürünün bunlar içerisindeki yeri-I
5 Dünyada belli başlı kültür proto-tipleri ve Türk kültürünün bunlar içerisindeki yeri-II
6 Sosyal yaptırımlar ve türleri
7 Halkbiliminin tanımı, önemi ve rolü
8 ara sınav
9 Halkbiliminin mahiyeti ve temel araştırma alanları
10 Bir halkbilimcinin sahip olması gereken entelektüel araç ve gereçler
11 Halkbiliminin kadroları
12 Folklor-Halk edebiyatı münasebetleri.
13 Halkbilimi çalışmalarının tarihçesi
14 Ulusal halkbilimi kuramlarının genel nitelikleri ve bazı ülkelerdeki uygulamalar (Almanya ve İngiltere)
15 yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültür kavramının anlaşılması, halk kültürü açısından kültürün öneminin öğrenilmesi.
2 'Kültür'ün mahiyeti ve özelliklerinin öğrenilmesi.
3 Dünyada belli başlı kültür proto-tipleri ve Türk kültürünün bunlar içerisindeki yerinin öğrenilerek örnekler üzerinde bu özelliklerin değerlendirilmesi.
4 Halk kavramının halkbilimi açısından öneminin öğrenilmesi ve sosyal yaptırım türlerinin öğrenilmesi
5 Halkbiliminin anlamı, içeriği ve özelliklerinin öğrenilmesi.
6 Halkbilimcinin kullanacağı temel materyallerin öğrenilmesi.
7 Halkbiliminin diğer bilimlerle ilişkilerinin tespit edilerek öğrenilmesi.
8 Dünyada ve Türkiye'de halkbilimi çalışmalarının tarihçesinin öğrenilmesi.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ÇOBANOĞLU, Ö. (1999). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ank.: Akçağ.
Yardımcı Kaynaklar ALANGU, T. (1983). Türkiye Folkloru El Kitabı, İstanbul: Adam Yayınları. BORATAV, P. N. (1984). 100 Soruda Türk Folkloru, İst.: Gerçek Yay. OĞUZ, M. Ö. vd. (2004).Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ank.: Grafiker. ÖRNEK, S. V. (1995). Türk Halkbilimi, Ank.: Kültür Bak. YILDIRIM, D. (1998). Türk Bitiği/ Araştırma/ İnceleme Yazıları, Ank.: Akçağ. TAN, N. (1997). Folklor (Halkbilimi) Genel Bilgiler,İstanbul: ABO Basım.

Ders İle İlgili Dosyalar