Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEŞİL KİMYA Birinci Düzey SEC 140 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN DAYAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Serkan Dayan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yeşil Kimya’nın temel prensipleri doğrultusunda analiz metodolojilerinin geliştirilmesi ve üretim sistemlerinin çevreci yaklaşımlarla nasıl zenginleştirilebildiğinin aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Yeşil Kimya nedir? Uygulama alanları ve nelerdir? Yeşil Kimya’nın temel prensipleri ve metodolojileri hakkında bilgiler. Laboratuvar teknolojilerinin çevreci sistemlerle birleştirilmesi nasıl sağlanır?

Dersin İçeriği
1 Yeşil Kimya kavramı ve önemi
2 Yeşil Kimya Stratejileri
3 Yeşil Kimya’nın 12 temel ilkesini uygulamalarla öğrenmek
4 Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması I
5 Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması II
6 Endüstriyel ve enstrümental analizler
7 Analiz yöntemlerinde yeşil kimya ölçütlerinin uygulanması
8 Mevcut analiz yöntemlerin yeşil kimya uyumluluklarının tartışılması
9 Üretim-Analiz süreçlerinin yeşil ölçütlerle belirlenmesi ve maliyet hesaplamaları
10 Laboratuvar ölçeğinde minimum atık prosedürlerinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesi
11 Çevre kimyası, ilaç kimyası vb. alanlarda ilgili ölçütlerin uyarlanması
12 Yeşil kimya uygulamalarının pratik sonuçları ve geri dönüşleri
13 Sürdürülebilir bir kalkınma için neler yapabiliriz.
14 Yeşil kimyanın üretim/laboratuvarlarımızdaki yeri ve geleceği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeşil kimya kavramları ve temel prensiplerini öğrenme.
2 Yenilenebilir enerji kaynakları ile endüstriyel uygulamalarda yeşil kimya prensiplerinin yerini öğrenme.
3 Minimum atıkla proses verimliliğini öğrenme.
4 Sürdürülebilir bir yaşam için kimyasal yaklaşım ve bakış açısını öğrenme.
5 Laboratuvar uygulamalarında yeşil kimya prensiplerinin uygulanması için bilgi edinme.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar