Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KABLOSUZ VE GEZGİN HABERLEŞME İkinci Düzey EM 405 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DEVELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin Veriliş Şekli Ders, çoğunluğu teorik olmak üzere öğretim elemanı merkezli verilmektedir. Dersin tamamlanmasına 2-3 hafta kala ise öğrencilere çeşitli araştırma ödevleri verilerek öğrenci merkezli eğitim yolu takip edilmektedir.
Dersin Amacı Kablosuz ve gezgin haberleşmenin temel prensiplerinin anlaşılması, gezgin radyo kanallarının yayılım karakteristiklerinin öğrenilmesi ve nihayetinde ise güncel haberleşme teknolojilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Kablosuz ve gezgin haberleşmenin temel prensiplerinin anlaşılması, gezgin radyo kanallarının yayılım karakteristiklerinin öğrenilmesi ve nihayetinde ise güncel haberleşme teknolojilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Kablosuz ve gezgin haberleşmenin prensipleri
2 Gezgin radyo kanalların yayılım karakteristikleri, çokyollu yayılımın kaynakları
3 Çokyollu sönümlenme, büyük ve küçük ölçekli sönümlenme
4 Küçük ölçekli sönümlenme çeşitleri
5 Sönümlü kanal etkisini azaltma yöntemleri, çoktaşıyıcılı iletim
6 Yayılı spektrum haberleşmesi
7 Yayılı spektrum haberleşmesi
8 Hücresel haberleşmenin prensipleri, el değiştirme, gezgin haberleşmede kullanılan hücre tipleri
9 Hücresel haberleşmenin prensipleri, el değiştirme, gezgin haberleşmede kullanılan hücre tipleri
10 Gezgin haberleşme sistemlerin gelişimi
11 Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin tanıtımı (GSM 900, GSM 1800, HSCSD, GPRS, EDGE)
12 Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin tanıtımı (GSM 900, GSM 1800, HSCSD, GPRS, EDGE)
13 3. nesil gezgin haberleşme sistemleri (UMTS ve CDMA 2000 sürümleri)
14 3. nesil gezgin haberleşme sistemleri (UMTS ve CDMA 2000 sürümleri)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik ve haberleşme bilgilerini uygulama becerisi.
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3 Etkin iletişim kurma becerisi
4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
5 Hücresel haberleşmenin öğrenilmesi
6 Güncel gezgin haberleşme teknolojilerinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Doç. Dr. İbrahim Develi, Kablosuz ve Gezgin Haberleşme Ders Notları, 2010.
Yardımcı Kaynaklar 1.) J. Korhonen, Introduction to 3G Mobile Communications, Artech House, 2003. 2.) H. Taub and D. L. Schilling, Principles of Communication Systems, McGraw-Hill, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar