Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II Üçüncü Düzey HSH 603 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır.Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı ) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir. İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
Dersin Amacı Öğrenciye, etken, insan ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin neden- sonuç ilişkilerini araştırmaya, epidemiyolojiye ilişkin kavramlar, epidemiyolojinin türlerini ve analiz yöntemleri ile toplumun sağlığını koruyucu ve yükseltici önlemleri planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Bu derste, bir epidemiyoloji yöntemlerinin planlanmasını ve aşamaları incelenir. Bir araştırma planlanır. Epidemiyoloji ilke ve yöntemleri, kullanım alanları, epidemiyolojide kullanılan araştırma yöntemleri ve tanımlayıcı epidemiyoloji açıklanır.

Dersin İçeriği
1 Analitik Araştırmalar: Vaka -kontrol araştırması (iki hafta)
2 Analitik Araştırmalar: Kesitsel çalışma(iki hafta)
3 Analitik Araştırmalar: Kohort araştırması(iki hafta)
4 Deneysel araştırma(iki hafta)
5 Metodolojik araştırma(iki hafta)
6 Epidemiyolojide “Neden”Kavramı(iki hafta)
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analitik Araştırmalar: Vaka -kontrol araştırmasını açıklayabilme
2 Analitik Araştırmalar: Kesitsel çalışmayı yapabilme
3 Analitik Araştırmalar: Kohort araştırmasını açıklayabilme
4 Deneysel araştırmayı yapabilme
5 Metodolojik araştırmayı açıklayabilme
6 Epidemiyolojide “Neden”Kavramını açıklayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 12 48
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 10
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı .Tezcan S.”Epidemiyoloji “ Hacettepe halk Sağlığı vakfı, Ankara 2. Beaglehole R. Bonita R, Kjellström “Temel epidemiyoloji”Nobel & Güneş Tıp kitap evi,1997 3. Hemarge’nin “Hemşirelikte Araştırma Kitabı”, Ankara 4. Tanrıören A. Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Anı yayıncılık, 2. baskı, Ankara 5. Yıldırım A., Şimşek H., “sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin yayıncılık ,8. Baskı, Ankara, 2011
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar