Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARDİYOVASKÜLER FİZYOLOJİ Birinci Düzey BMM421 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -Tıbbi Fizyoloji dersi almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli -Sunumlar, interaktif, Eğitim CD''leri ve Beyin fırtınası
Dersin Amacı Kalp, damarlar, kalbin elektrofizyolojisini ve bunlar ile ilgili patolojileri kavratmak, bu sistem ile ilgili cihaz, bilgisayar programı geliştirme becerisinin gelişmesine katkıda bulunmak
Dersin Tanımı İnsan vücut dokuları nasıl kanlanmakta, kalp ve damarların bundaki rolü ve önemi ile kalbin elektrofizyolojisinin kavranması

Dersin İçeriği
1 Kalp kas yapısı ve kasılma mekanizması
2 Kalbin uyarı ve ileti sistemi
3 Kalp fonksiyonlarının düzenlenmesi
4 Kalp siklusu
5 Kalp kapaklarının fonklsiyonları
6 Elektrokardiografi
7 Kardiyovasküler hemodinami
8 Kan volümü, kan basıncını etkileyen faktörler
9 Özel dolaşım bölgeleri ve özellikleri
10 Koroner ve beyin dolaşım fizyolojisi
11 Kan basıncını düzenleyen mekanizmalar
12 Kan basıncının böbrekler ile düzenlenmesi
13 Kardiovasküler sistemin nöronal kontrolü
14 Kardiovasküler patofizyoloji
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalp yetmezliği iyileştirme alet edavat geliştirme
2 Kalp uyarı çıkış yerleri ve uyarının ileti sisteminin iyi bilinmesi ile aritmileri, ileti bozukluklarını , durmuş kalbi hızlı bir şekilde çalıştırabilecek alet yada malzeme geliştirme
3 Kalp siklusu, Kalp kapakları, Kalp sesleri özelliklerini öğrenerek kapak hastalıklarıtedavisinde yeni alet yada yöntem geliştirme
4 EKG'nin yorumunu öğrenerekyeni değerlendirme ve daha fazla tanıda kullanılabilecek yöntem ve model geliştirme
5 Yaşam boyu arteryal kan basıncı sağlıklı seviyede sürdürecek yöntemlerin oluşturulması, hipertansiyona bağlı semptomları azaltacak yöntemlerin geliştirilmesi, kan basıncı değerlendirmede pratik metodlar geliştirme
6 Koroner ve beyin dolaşım fizyolojisini öğrenek, bu damarlarda gelişecek tıkanma daralma sonucu infarktüs gelişimini engelleyecek, patolojik gelişimi erken belirleyecek metod, alet geliştirme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bern Levy, Fizyoloji Vander, İnsan Fizyoloji Guyton,Tıbbi Fizyoloji
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar