Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL DEĞERLER İkinci Düzey DE 509 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KASIM KARAMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Değer kavramını sosyolojik olarak analiz ederek bilim ve değer ilişkisini toplumsal değerlerle çerçevesinde değerlendirmek ve bilim, ideoloji ve objektiflik tartışmalarını değerler bağlamında tartışabilmek.
Dersin Tanımı Bilimsel değerler ve bilim arasındaki ilişkileri farklı boyutlarıyla ele alıp değerlendiren ve tartışan bu çerçevede değerler dünyasında bilimin ve bilginin konumunu sorgulayan bakış açılarını değerlendirir.

Dersin İçeriği
1 Sosyolojik bir olgu olarak değerler
2 Toplumsal değerler
3 Değerler ve toplumsal roller
4 Değer sınıflamaları
5 Değerlerin işlevleri
6 Bilim ve değer ilişkisi
7 Bilginin değeri
8 Bilgin''''in değeri
9 Bilim ve tarafsızlık (mümkün mü?)
10 Bilim ve ideoloji
11 Değer çatışmaları ve bilim
12 Modernleşme süreci ve bilim
13 Osmanlıda bilim ve bilginin değeri
14 Türkiye''''de bilim anlayışı ve bilimsel değerler
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyolojik bir kavram olarak değer kavramını açıklar.
2 Bilgi ve bilginin değerini kavrar.
3 Bilim ve ideoloji ilişkisini açıklar.
4 Bilimde objektiflik ilkesini tartışır.
5 Modern bilim anlayışının gelişim sürecini kavrar.
6 Osmanlı''da ve Türkiye''de bilimsel gelişmeleri açıklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar