Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RADYO TELEVİZYON REKLAMCILIĞI İkinci Düzey HİT 321 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri NONE
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KÜRŞAD GÖLGELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. KÜRŞAD GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı NONE
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı The main purpose of the course is to give the theoretical knowledge about the application in the context of radio and television advertising.
Dersin Tanımı It is a collection of academic and practical information on radio and television advertising. The students gain insight into the theoretical information. Students gain experience in two basic areas, radio and television advertising.

Dersin İçeriği
1 Televizyon Reklamcılığı -Türkiye''''''''de televizyon reklamcılığı -Reklamcılık sektöründeki meslek örgütleri
2 Reklamlara teorik bakış ve oryantalizme yönelik incelemeler
3 Reklamlara teorik bakış ve çocuk gelişimine yönelik incelemeler
4 Reklamlara teorik bakış ve feminist çalışmalara yönelik incelemeler
5 Reklamlara teorik bakış ve ekonomi politik incelemeler
6 Reklamlara teorik bakış ve tüketim kültürüne yönelik incelemeler
7 Reklam ve araştırma
8 Reklamda araştırmaya dayalı mesaj stratejisi oluşturma
9 Televizyon ve radyo reklamlarında yapım aşamaları
10 Reklamda yaratıcılığın önemi
11 Prodüksiyon ve post prodüksiyon teknikleri
12 Televizyon ve radyo reklamlarına yönelik örnek incelemeler
13 Reklam kampanyalarına yönelik örnek incelemeler
14 Yerel reklam çalışmalarına yönelik örnek incelemeler
15 Yerel reklam çalışmalarına yönelik örnek incelemeler
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Televizyon reklamcılığı ile ilgili pre-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesini sağlar.
2 Televizyon reklamcılığı ile ilgili prodüksiyon aşamasının öğrenilmesini sağlar.
3 Televizyon reklamcılığı ile ilgili post-prodüksiyon aşamasının öğrenilmesini sağlar.
4 Radyo reklamcılığı ile ilgili teknik ve teorik bilginin öğrenilmesini sağlar.
5 Sektör bağlamında uygulamaya yönelik bakış açısının kazanılmasıni sağlar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanındaki kavramları ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirme
2 Turizm işletmeciliği ile ilgili tartışma ve analizleri paydaşlara sunma
3 Turizm alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanma
4 Turizm ile ilgili çalışma alanına yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları yorumlama
5 Turizm veya yakın alanlarda geliştirilen modelleri kullanma ve yorumlama
6 Turizm alanıyla ilgili proje yürütme, yürütülen projelerde katılımcı olarak görev alma
7 Turizm işletmeciliği alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme
8 Turizm alanındaki karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme
9 Turizm alanıyla ilgili olarak toplumun ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirleme
10 Toplumun turizm işletmeciliği alanını da etkileyen sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 15 3 45
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Reklamda mükemmele ulaşmak, Luslie Butterfield(Edt), Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2001 2)Televizyon Reklam Filmi Yapımı, Nesrin Tan Akbulut ve Eda Balkaş Erdoğan, Beta Basın Yayım, 2005
Yardımcı Kaynaklar Reklam Çekicilikleri (Cinsellik, Mizah, Korku), Müge Elden ve Uğur Bakır, İletişim Yayıncılık, 2010

Ders İle İlgili Dosyalar