Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İRAN'DA MODERNLEŞME HAREKETLERİ II İkinci Düzey TAR 686 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. GÖKHAN BOLAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı İRAN MODERNLEŞME SÜRECİNİ ANLAMAK
Dersin Tanımı 20. YÜZYILDA İRAN'DA GERÇEKLEŞTİRİLEN MODERNLEŞME HAREKETLERİ

Dersin İçeriği
1 19. YÜZYILDA GERÇEKLEŞTİRİLEN MODERNLEŞME HAREKETLERİNİN GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ
2 İRAN MEŞRUTİYET HAREKETLERİ (1906-1908)
3 İRAN MEŞRUTİYET HAREKETLERİ (1908-19011)
4 MEŞRUTİYET DÖNEMİ FİKİR HAREKETLERİ VE DÖNEMİN AYDINLARI
5 İRAN'DA YAZILI VE GÖRSEL BASININ GELİŞİMİ
6 RIZA ŞAH DÖNEMİ REFORMLARI VE FARSÇILIK POLİTİKALARI
7 II. DÜNYA SAVAŞI SONRASINDA ORTAYA ÇIKAN İDEOLOJİK GRUPLAR
8 VİZE SINAVI
9 BEYAZ DEVRİM VE SONUÇLARI (1963)
10 İRAN'DA MODERNLEŞME HAREKETLERİ VE SİYASET ARASINDAKİ İLİŞKİLER
11 İRAN'DA MODERNLEŞME HAREKETLERİ VE DİN ADAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER
12 MODERNLEŞME HAREKETLERİ VE HALKIN ETKİSİ
13 PEHLEVİLER DÖNEMİ İRAN-BATI İLİŞKİLERİ VE BUNLARIN MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ
14 1979 DEVRİMİ VE MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ
15 20. YÜZYIL MODERNLEŞME HAREKETLERİNİN GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İSLÂM DÜNYASINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN MODERNLEŞME HAREKETLERİ HAKKINDA YETERİ DÜZEYDE BİLGİ SAHİBİ OLMAK
2 MODERNLEŞME SÜRECİNDE İÇ DİNAMİKLERİN ÖNEMİ VE SÜRECE KATKILARI HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER YAPABİLMEK
3 MODERNLEŞME SÜRECİNDE DIŞ ETKENLERİN OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRMELER YAPABİLMEK
4 TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 24 2 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 2 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 2 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ervand Abrahamian, Modern İran Tarihi,İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009
Yardımcı Kaynaklar Ervand Abrahamian, Modern İran Tarihi,İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009

Ders İle İlgili Dosyalar